"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazar, Şubat 25, 2007

Feride usulü armutlu süt!


Çocukken Çalıkuşu'nda okumuştum. Romanın sonlarına doğru bir yerde Feride taşrada geçirdiği günleri anlatırken armut kokulu sütlerden bahseder. Eğer koyunlar hep armutla beslenirse harika armut kokulu süt verirlermiş. Böyle bir şeyi daha sonra ne başka bir yerde okudum, ne de duydum. Ama süte sinmiş armut kokusu ve tadı insanın hayalgücünü gıdıklayan bir şey. Okurken çok merak ettiğim gibi, sonra da hiç unutmadım bu detayı...
Bugün sabah meyva sepetinde gözüme takılan armutlar bir oyun etti bana...
Ben de bir "çalıkuşu"luk ettim.
Sert mert aldırmayıp armutların ikisini ufak ufak doğradım.
Üzerine de bir büyük bardak süt ekledim. El blender'ından geçirdim.
Oldu mu bana Feride usulü armutlu süt!
Ya da daha doğrusu "Feride usulü armutlu süte bir milkshake yaklaşımı" mı koymalı adını?
En iyisi adını boşverip tadına bakmalı!
Zaten ben keşfetmiş olamam ya, bi deneyen olmuştur önceden de...

Çok yaşayın hayatın basit ama olağanüstü tadları!

(Fotoğraf: MicheKerr )

2 yorum:

  1. Yazin cok hosuma gitti :)
    Belki deneyen vardir, ama yine de ilksin bence..
    Süte hayvanlarin besin kokusunun gecmesini ben de sürekli duyuyorum. Italya ve bilhassa Isvicre´de.
    Hicbir bilgim yok o konuda.. Bilimsel bir aciklamasini da bilmiyorum.
    Ama eskilerin -hangi ülke olursa olsun- ortak kanilari varmis demek..
    Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba b5,
    İtalya ve İsviçre'de de benzer tecrübelerin olduğunu duymamıştım. İlginç! Bu bilgi için teşekkürler...

    Selamlar

    YanıtlaSil