"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Mayıs 17, 2007

Bi yuppiii daha: Civanperçemi!

Yuppiiiiiii!

Civanperçemim çiçek açıyor!
Hangi civanperçemi?
Hani şu hurmanın saksı kiracısı olan...
Geçen sonbahar bir yürüyüşten dönerken köküyle söküp getirmiştim de evde bulduğum ilk boş saksıya ekmiştim. Pek de bakıp ilgilenememiştim sonradan. Buna rağmen bütün kış düzenli olarak neredeyse 10 günde bir dal vermişti topraktan. Ben de onu "aman da civanperçemim benim" diye seviyordum her yeni dalında. Baharla birlikte o da canlandı. Dipten dipten dal vereceğine uzayıp boy atmaya ve yan dallar vermeye başladı. Bahçede bayırda gördüklerim yanlara doğru gelişir, en fazla 10-20 cm. dir boyları. Benimki saksıda genişleyecek yer bulamadığından herhalde, boyuna gidip neredeyse 50 cm'ye yaklaştı. Bir kaç gündür de üst dallarında pıtır pıtır çiçeklenme belirtileri gösterdi. Bembeyaz çiçekleri patladı patlayacak!

Ekolojik bahçıvanlık veya doğal/basit yaşam kitaplarında hep okuduğum bir öneri doğruymuş. Bahçenizde veya evinizde yetiştirmek için yaşadığınız bölgenin doğal bitkilerini tercih edin diyordu. Hem iklim ve toprağa uyumları sebebiyle daha az zahmetli olduklarından, hem de kimyasal gübre ve benzeri doğaya yük getiren yapay desteklere ihtiyaç duymadıklarından dolayı...

Yine de evde saksı bitkisi olarak civanperçemi yetiştiren kaç deli vardır benden başka, bilemiyorum.

Neden civanperçemi yetiştirdiğimi de yazacaktım ama, o başka bir yazıya kalsın. Önümüzdeki bir kaç ay için yaşamımı biraz rölantiye almaya karar verdim. Herşey yavaş yavaş, azar azar aksın; koşturmacalar, herşeye yetişme, herşeyi yetiştirme çabaları son bulsun diye umuyorum.
Acaba başarabilecek miyim?


(Fotoğraf: anita gould)

2 yorum:

  1. Ne kadar sexy bir ismi var bu çiçeğin :)
    Hiç duymamıştım daha önce...
    Çokta güzel açmış :) Bahçede yetişmesi gereken bir çiçek midir?
    Ne kadar bişey bilmediğimi farkediyorum çiçekler konusunda...
    Evde menekşeler Yuka ve Atatürk çiçeği var benim gözetimimde olan.Menekşeler delirdi yine öyle güzel açıyorlar ki :)

    Selamlar
    ~mrl~

    YanıtlaSil
  2. Evet, bitki isimleri konusunda pek yaratıcıyız. Fotoğraftaki benim civanperçemi değil. Çekebilirsem onu da eklerim. Civanperçemi aslında kendiliğinden yetişiyor. Mutlaka görmüşsündür ama fazla dikkatini çekmemiştir. Yabani bitki meraklılarından, ekolojik bahçıvanlardan bahçesinde yetiştirenler de var. Bir de benim gibi saksıda yetiştirenler :-))

    YanıtlaSil