"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Eylül 10, 2010

"...yapmali", "...etmeli" ile biten cümleler kurmayi bitirip, biraz da yaptiklarimdan bahsetsem iyi olacak:
  • Son üc gündür bez torbami unutmuyorum! Her seferinde aldiklarimi yerlestirdikten sonra katlayip tekrar cantama koymayi akil ediyorum. Üstelik saga sola notlar yapistirmama da gerek kalmadi. Bu konuda bir yazi yazmak ve gelen yorumlari okumak konuya odaklanmama yetti :)
  • Bugün sebze meyve alisverisinde o kücük, seffaf posetlerden kullanmadim. Üstelik aldiklarim cilek ve domates gibi gayet ezilip akmaya uygun seylerdi. Tamam aldiklarimin mevsim meyve-sebzesi olmamasi basli basina bir günah. Bu konuda sincaba biraz taviz veriyorum. Cünkü cikolata vb. abur cubur istediginde gayet kati davraniyorum. Bir yerlerde "Hayir!" dememem gerekiyor.  Bu arada domates dalindaydi. 5 tanesini oldugu gibi alip sepete atmak zor olmadi. Cilekler üstü acik, plastik bir kaptaydi yalniz. Normalde eve tasirken bez torbaya dökülmesin diye bir de posete koyuyordum. Herkes gibi. Bugün yapmayiverdim. Neyse, önümüzdeki günlerde manav alisverisinde o plastik posetleri kullanmamak konusunda kendimi daha da zorlamayi düsünüyorum. Aslinda, kullanilandan cok azinin gerekli oldugunu gecmis tecrübelerimden biliyorum. 
  • Agacin yasken egildigi gerceginden yola cikarak mutfakta bir seyleri cöpe atarken arada bir sincaptan yardim istiyordum. Bugünlerde tüm atacaklarimi ona soruyorum. "Bunu nereye atacagiz? Plastik cöpüne mi?" ,"Bu da kagit galiba degil mi? Kagitlari nereye atiyoruz?" vb. :) Bakalim Eylül sonunda ögrenmis olacak mi? 
  • Türkiye'den erzak getirirken edinip, burada kullanmaya devam ettigim, ne oldugu belirsiz plastik kaplarin ikisinden kurtuldum. Bir cam kavanoz ve bir 5 kodlu saklama kabiyla degis tokus ettim. Daha iki tane daha var. Onlarin yerine kullabilecegim bir seyler daha bulmaliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder