"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Eylül 14, 2007

Ev yapımı dondurma - 5

Yoğurtlu Kavunlu Dondurma

Yoğurt bazlı dondurmalar hoşuma gittiği için bir tane daha denedim. Bu dondurmanın makina olmadan buzdolabında da yapılabileceği özellikle belirtilmiş.

Şöyle yaptım:
Bir limonun suyunu sıkıp 3 yemek kaşığı bal ile karıştırdım. Tarifte iki yemek kaşığı şeker ve iki yemek kaşığı bal vardı ama böylesi bana daha sağlıklı geldi. Bir kavunu dilimleyip blender ile püre haline getirdim. Biraz uğraşılınca çatalla ezerek de olur sanırım. Limon-bal karışımını, ezdiğim kavunu ve 200 ml yoğurdu karıştırdım. 200 ml. de iyice çırpılarak katılaştırdığım tatlı kremayı bu karışıma ekledim. Dondurma makinasının haznesine sığmayan kısmını bir bardağa doldurup afiyetle içtim. Krema eklenmediği takdirde, bu haliyle sağlıklı ve lezzetli bir yaz içeceği elde ediliyor, aklımın bir köşesine not ettim.

Dondurma makinası yoksa...
...metal veya plastik bir kaba doldurulan karışım buzluğa yerleştiriliyor. Her saat başı çıkarılıp karıştırılıyor. Tarife bakılırsa 4 saatte hazır oluyormuş. İkram etmeden yarım saat önce buzluktan alıp bekletiyoruz ve bu süre sonunda tekrar iyice karıştırıp afiyetle yiyoruz :)

Sonuç?
Ne kavun, ne bal, ne de yoğurdun lezzet olarak baskın çıktığı; hepsini anımsatan ve hiçbirine benzemeyen bir dondurma çıktı ortaya...

4 yorum:

  1. Sevgili wegwarte,

    Senin burcun yengeç mi? Mutfak maceralarını okumak çok keyifli oluyor, aynı zamanda özendirici...
    Gidip kavunu blenderdan geçirsem mi :)

    Selamlar
    ~mrl~

    YanıtlaSil
  2. O la la!
    Hoşgeldin mrl!
    Teşekkürler, Yengeç değilim. Yengeçler mutfakta mı iyi olurmuş, yoksa mutfak maceraları yazmakta mı?
    Kavuna gelince...
    ...hiç durma derim :))

    YanıtlaSil
  3. Hoşbulduuuuummm :)

    Yengeçler mutfak için yaratılmış özel kadınlar :) En yakın iki arkadaşım yengeç ve olağanüstü yetenekliler.Bir şeyi yerken analiz yapıp evde daha güzelini yapabilecek kadar hemde...

    Sen o kadar zaman geçiriyor görünüyorsun ki mutfakta, kesin yengeçtir dedim :)
    Yükselen filan :)))

    Sevgiler
    ~mrl~

    YanıtlaSil
  4. Hımmm! Bu durumda yükselen burcumu hemen öğrenmem lazım :-) Tabii ustaların yanında benim yaptıklarımın lafı bile olmaz.

    Sevgiler

    YanıtlaSil