"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cumartesi, Temmuz 11, 2009

Kücük mutluluklar: Bi daha kereviz

Dün kereviz aldik. Kökünü bir soydum, bir soydum; ellerim kereviz koktu. Yapraklarin birazi yemegin icine, cogu da salataya ve cig yemeye ayrildi . Saplari sincap oglumla tavsan arkadasinin eline "saglikli abur cubur, örnek no:1" adi altinda verildi. Tavsanin disleri cikiyor bu arada. "Al sana ftalatsiz dis kasiyicisi" denildi.

Simdi durmadan ellerimi kokluyorum. Kerevizin adini mutluluk, mutlulugun adini kereviz koyuyorum.

9 yorum:

  1. Büyüyene kadar ağzıma koymadığım bir sebzeydi, şimdiyse aynen anlattığın gibi bir etki bırakıyor bende kereviz. Ellerimde bıraktığı kokuyu seviyorum. Yine de çiğ halini pişmiş haline tercih ederim. Enginar gibi, limonla ve yee ummm :)

    YanıtlaSil
  2. Annemin portakalli tarifini bir kis boyunca denedim. Hic bikmadan her hafta yedik. Simdi kisi bekliyoruz yine...

    YanıtlaSil
  3. Kucukken ciddi ciddi sebzelerden kacardim, hele kereviz en bir kacilasiydi!! Baksana Demet'te bu kerevizden kacma klubundeymis cocukken :)) Simdi tum sebzelerle baristim, bamya haric!! Yogurt ve cevizle yapilmis bir kereviz salatasi ise kereviz receteleri arasinda en sevdigim!! Acaba neden cocuklar kerevize karsi reaksiyon duyuyorlar, ya da niye duydum??

    YanıtlaSil
  4. Ben sevemedim bir turlu :((((
    Azicik beeelki limonlu suda falan bekletilmisse salatasini yiyebiliyorum, aksi takdirse kokusundan nefret ettigimden yiyemiyorum :( Ama sincap seviyorsa ne guzel!

    YanıtlaSil
  5. Elime aldığım her yiyeceği koklarım ben de. Ama kerevizin elimde bıraktığı kokunun hiç farkına varmamışım. Hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
  6. Bir güzel zeytinyağlı, portakallı kereviz yapıyorum, saplarını da mercimek çorbasına katıyorum:)Misss...

    YanıtlaSil
  7. hakikaten kış gelse de şöyle zeytinyağlısını yapsak :)

    YanıtlaSil
  8. Demet,
    Bi kereviz sever de sensin demek :)

    Pinar,
    bu portakalli tarifi merak ettim, vaktin olursa yazar misin bir ara?

    Ayca,
    Kucukken benim de sevmedigim sebzeler vardi. Simdi hepsiyle baristim. Biyolojik bir aciklamasi olabilir cocuklarda sebze sevmezligin...

    Dilek,
    Seninle ayni sebzeden mi bahsediyoruz biz? :)

    Aysegül Aygün,
    merhaba, kerevizi de bir deneyin :)

    pembecikolata,
    mercimek corbasinda kereviz sapi fikri hos, ben de bunu denerim bir daha sefere.

    nalan,
    merhaba, buralarda kereviz su ara en uygun mevsim sebzesi. Türkiye'de iseniz diger mevsim sebzelerinin tadini cikarip kerevizi kisa birakmak en iyisi :)

    YanıtlaSil
  9. Kok kereviz ise anlattigin evet :P Hani Celeriac olanindan :P Celery'i bir nebze yiyebilitem var!

    YanıtlaSil