"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Eylül 21, 2009

Bu vejeteryan köfteler var ya...

Uzun zamandir denenecekler listemde bekleyen Zeytin Agaci'nin Otoburgerini yaptim bir kac gün önce. Neden denemekte bu kadar geciktigime sastim. Yesil mercimekle yapilan harika bir vejeteryan köfte. Baharat miktarlarina mümkün oldugunca sadik kalmaya calistim. Ama herkes agiz tadina göre ayarlayabilir. Firinda "kizartmak" icin belirtilenden biraz daha fazla yag eklemek daha iyi olacak sanirim. Üstelik pismeden önceki hali bana Malta'da yedigimiz bakliyat ezmelerini hatirlatti. Tamam, onlardan kat kat daha güzeldi :) Yumurta katilmazsa o sekilde de tüketilebilir.

Ne diyordum? Vejeteryan köftelere bayiliyorum! Degerli okuyucunun bildigi baska tarifler de var mi?

Güncelleme (22.Eylül.2009): Vejeteryan köfte fikirleri bir arada dursun diye baska bir giris acmiyorum. Pazar günü hobi bahcesi olan komsumuz kocaman bir kabak daha getirdi. Nasil tüketecegimizi düsünmeyelim diye bir de tarif verdi hatta: "Kabagi rendele, biraz maydonoz, biraz sogan, biraz chili...". Aaa! Bizim mücver bu! Romanya Almanlarindan kendisi. Burnum beni yaniltmiyorsa, daha cook ortak yemegimiz var kendileriyle :) Bugün yapildi, afiyetle yenildi. Neyse, en lezzetli etsiz köftelerden biri olarak mücveri de unutmamali diyorum.

4 yorum:

  1. merhaba,
    Birke'nin türkcedeki daha yaygin adi yanlis hatirlamiyorsam kayin dir. hani bir de sarkida gecer karli kayin ormaninda diye..
    Tipik bir kuzey agacidir, Örnegin simdi yazi masamdan disariya bahceye bakinca kocaman dört tane birkenbaum görüyorum:)

    Selamlar
    sara

    Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba sara,
    Botanik uzmanlik alanim degil tabii. Benim genelde baktigim tüm sitelerde (örnegin Wikipedia, agaclar.net vb.) betula türleri Almanca Birke, Türkce hus olarak geciyor. Kayin da cok sevdigim bir agactir bu arada, dev kayin agaclarindan olusan bir koruluk var yakinda, orada yürümeyi pek severim. Manzaranizi tahmin edebiliyorum. Nihayetinde benim kastettigim tohumlar betula'ya ait.

    YanıtlaSil
  3. benim bildigim baska tarifler var,evet :)
    linkleri soyle:
    http://veggieway.blogspot.com/2006/06/easy-g-z-burgers.html
    http://veggieway.blogspot.com/2005/12/falafel-story.html
    http://www.foodtv.ca/recipes/recipedetails.aspx?dishid=8901
    http://vegweb.com/index.php?action=search2
    bunlarin disinda elimdeki kitaplardan sevdigim bir kac tarif var.Istersen onlari da gonderirim maille.

    YanıtlaSil
  4. Isil,
    sagol, sagol, sagol!
    Fazlasina da hayir demem tabii :)
    Acelesi yok ama. Ben bunlarin hakkindan gelene dek nasil olsa biraz zaman gecmesi gerekecek. Bir kac da sorum olacak. Senin blog girislerinin altinda sorarim onlari...

    YanıtlaSil