"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Mart 10, 2010

Buldum seni!

IMG_1550

Bu sari cicekli bitkiyi Gzira'daki bir parkta görmüstüm. Sonbaharda bile, sicak taslari üzerinde yürürken üc bes adim önümde habire  kertenkelelerin saga sola kacismasiyla ve süs agaci yerine dizi dizi zeytin agaci dikilmesiyle beynime kazinmis bir parktir.
Sari cicekli agaccigin bir tür akasya oldugunu sanmis, yine de bir merakla bitkisel yapbozuma eklemistim.
Nitekim degilmis.
Epeyce ugrastiran ve kafami karistiran bir arama oldu ama anladim sonunda sanirim ne oldugunu. Karsima kah Senna, kah Cassia türünden bitkiler cikti ararken. Kimine göre aslen Asya bitkisi, kimine göreyse Güney Amerika. Neden sonra okudum ki Senna türleri, vaktiyle Cassia türlerinin altinda iken sonradan bagimsizliklarini ilan etmisler :) Bazen botanik de politika kadar karmasik olabiliyor demek ki :)

Özetle, yaprak ve cicek formuna bakarak Senna surattensis olduguna karar verdim bu bitkinin.

Bu arada Encyclopedia of Life da güzel bir kaynakmis. Bitkilerle, hayvanlarla, yasamin her türüyle ilgilenenlere tavsiye ederim.

9 yorum:

  1. Harika, sarı renk ne kadar enerji veriyor değil mi?

    YanıtlaSil
  2. simdi tam mevsimi sarilarla geliyor ilkbahar:)

    YanıtlaSil
  3. dalgasesleri,
    merhaba! evet, sarinin enerjisi bir baska :)

    beste,
    haklisin. bu arada bu fotografi Kasim'da cekmistim desem? Malta'da iklim bazen bu kadar cilgin. bir yilda iki kez cicek aciyor bazi bitkiler.

    YanıtlaSil
  4. Evren,
    Ne güzel oluyor değil mi insanın dedektif gibi yaptığı aramanın sonucunu alması? Ben de çok seviyorum bu duyguyu. Özellikle de bitkilerle ilgili olanını tabii!

    YanıtlaSil
  5. Tijen, icinde bitkiler olunca her sey güzel :)

    YanıtlaSil
  6. Bu guzel bitki bizdeki `Sinameki` ile ayni bitki mi? Bakinirken gordum ki fotograftakine benziyor. Bir de mor salkima benzeyen sari salkimli bir tur Turkce sitelerde sinameki olarak gosterilmis halbuki `laburnum` adli cok zehirli bir bitkiymis.
    Yap bozun diger parcasini tanidik bir bitkiye benzettim, ama bilmece keyfini kacirmayayim diye yazmiyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Meyvelitepe,
    arastirirken Cassia türlerine Türkce'de Sinameki dendigine dair bir sey okumustum. Benim görüdügüm Sinameki degil ama akrabasi olmali. Siradaki parcayi ben bir arayayim. Bulamazsam sorayim size :)

    YanıtlaSil
  8. Spartium junceum gibi geldi bana!

    YanıtlaSil
  9. Beste,
    Bence değil, çiçekler andırıyor ama yaprakları tamamen farklı. Bunun yaprakları akasyayı andırıyor daha çok.

    YanıtlaSil