"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Mart 15, 2010

Sürpriz!


Almanya'da, özellikle gida sektöründe, reklamla gercek ürün arasindaki ucuruma benim kadar takilan birileri yememis icmemis, piyasada satilan 100 hazir gidanin paketinin ve kendisinin fotografini cekerek aradaki farki belgelemis. Bazi ürünlerde fark kücük, bazilarinda ise adina tüketiciyi aldatmak/yaniltmak disinda ne denir, bilmiyorum.

pundo3000.com'da projenin amacinin herhangi bir markayi kötülemek degil, günümüzün reklam anlayis ve araclarina elestirel bir yaklasim gelistirmek oldugu belirtiliyor.

Almanca bilmeye gerek yok. Siteye girip mozaik fotograflardan ilkine tiklamak, sonraki ekranda da "nächstes"e tiklayarak bir sonraki fotografa gecmek yeterli. Alisveris sirasinda "farkindalik" yarattigina süphe yok!

3 yorum:

  1. bu super bir fikirmis,, ben de hep ambalajiyla icindekinin farkini dusunurdum.. mcdonalds burgerleri filan da ne kadar albenili gosterilir halbuki hicbir seye de benzemez,, tuketimi artiriyor ve ise yariyor ama maalesef..

    YanıtlaSil
  2. Ben Ingilizleri bu yonden pazarlama dahileri olarak dusunurum :) Otu, copu oyle guzel paketler, oyle guzel sunarlar ki, altin aldigini sanir insan. Ama gel gor ki, dumur oldugu an tam fotografliktir. Ellerine saglik bu siteyi hazirlayanlarin!

    YanıtlaSil