"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Şubat 07, 2011

Kutlu olsun!

Yok , bunu da yazmayi erteleyemezdim artik!

Yilbasi civari yolda karlarin arasinda bulup eve getirdigimiz, suya koydugumuz, bir aydir bize türlü masallar anlatan iki agac dalının tomurcuklarında gecen hafta baslayan canliligi...



Haftalardir gözlerimin zaten yeni bir dil ögrenmek askiyla agac tomurcuklarinda oldugunu, bu arada ilk ciceklenen/yapraklanan hangisi olacak diye de  merakla baktigimi...

Nihayet gecen Cuma günü bahcelerde gördügüm Salix türlerine ait bahar müjdecisi sevimli tüylüleri :)

Photo by Martius
Yine Cuma günü anayol üzerinde bir bahcede acmis gördügüm, adini merak ettigim sari cicekleri...

Aksam evde o gün kütüphaneden aldigim canimin ici Kraut&Rüben dergilerinde fotograflarina rastlayip adinin  Cadi Findigi (Zaubernuss /Hamamelis ) oldugunu ögrendigimi...

Photo by Sonnentau

Bastankaralarin beş kesik ötüşten civildasmaya gectiklerini...

Aylar süren ayriliktan sonra parlak mavi gökyüzüne kavustugumuzu ve en azindan eldivenlerimize veda ettigimizi...

geciktirmeden haber vermeliydim.

Adina  ister Subat, ister bahar, ister yeni yil de...
"Bir sey" basliyor.

Bulutlar yine gelebilir, ısı yine düsebilir, eldivenlerimizle yeniden bulusabiliriz.
Farketmez.
Doganin takviminde bir kez bir disli  'tık' dedi, bir ibre yer degistirdi.

Yerinden kalk. Disari cik. Bir agaca dokun. Cok istiyorsan sarilabilirsin de...

Gözünü kapat, kulagini ac. Kuslari dinle.
 
Şölene katıl.
 
Şimdi zamanı.  
Kutlu olsun!


Annesinin bozuk fotograf  makinesinden
sincabin bir Bati (ya da Londra) cinarina sarilarak
uyanisi kutladiginin resmidir. 

Bir saat sonra gelen dipnot: Varligini bir dakika önce pencere önündeki saksilarda temizlik yaparken farkettigim, 6 yildir cimlendirmeyi basardigim ilk AVOKADO CEKIRDEGIni de listeye eklemeyi unutmamaliyim! :D

6 yorum:

  1. hadi bakalim hayirli olsun minik tomurcuklarin, filizlerin, bahar yazisi olmus cok mu erken davraniyoruz acaba:) benimde lici cekirdegim filizlendi ve bu bir ilk ama anladim nerede hata yaptigimi ben hep sivri ucundan cikacak diye o yonu yukari koyuyordum halbuki tam tersiymis!

    YanıtlaSil
  2. Sincabin boyu uzamis ben gormeyeli :) Masallah!
    Sana kavusmusuz yasasin :) Iyi ki tomurcuklar cikmis :) Ne guzel haberler bunlar ayrica. Gecenin bir vakti icimdeki doga askini bir defa daha costurdu. O dallari eve tasiyip tomurcuklandiran eller dert gormesin.

    YanıtlaSil
  3. Ne guzel bir haber bu, kutlu olsun! Bu arada bildigim kadariyla Cinliler'in New Year'i bu Cars. basliyor. Belki de acele etmemissinizdir :)

    YanıtlaSil
  4. Beste,
    ben emin olamadigimda yatay koyuyorum cekirdegi. Kök ve yapraklar kendisi karar veriyor ne yöne gidecegine :)

    Dilek,
    Evet, ikimiz de büyüdük bu arada :)

    Evren,
    Yaa, evet öyleymis. Tam zamaninda baslamisiz kutlamalara...

    YanıtlaSil
  5. Ben de cok seviniyorum bahar geliyor diye.Bizim burasi guneyde oldugundan Ingiltere'nin kuzeyine gore cok daha iliman. Iki hafta once gorduk biz ilk anemonlarimizi :) Agaclar surgun vermeye baslayali 2-3 hafta oldu.Defne'ye gosterdim bir agacta surgunleri,simdi her gecisimizde bakiyoruz o agaca. Bahceye ektigimiz lale,daffodil (bunun turkcesini bilmiyorum,nergis diyecegim degil,sanirim) soganlari cikmaya basladi.Bakalim ne zaman ciceklenecekler.Heyecanla bekliyoruz :)Cinlilerin yeni yili gecen hafta basladi bu arada,Ing.de cok Cinli oldugundan dolayi haberdarim :)

    YanıtlaSil
  6. Sincap'in fotografi adeta bir yagli boya resim gibi cikmis. Sen o makinayi sakin atma!:)

    Hosgeldin (biraz gec dedim ama!)

    YanıtlaSil