"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Temmuz 06, 2011

Bir kutuya ne kadar mutluluk sığar? Peki ya bir sepete?

Mutfakta Zen ile ilk tanismam 5-6 yil öncesi. Yazilari okumaya basladiktan kisa bir süre sonra farkettim ki, blog sahibinin kitaplari da var. Biri "Tak Koluna Sepeti", digeri "Bir Ot Masali". Blog bir süredir icine daldigim büyülü bir dünyadan masallar anlatiyor ya, kitaplarin neler anlattigini da cok merak ettim. Türkiye'yi arayip anneme adlarini verdim, bana göndermesini rica ettim. Bir süre sonra posta kutuma  "Bir Ot Masali"nin müjdeli haberi düstü. Ertesi gün büyük bir sabirsizlikla postaneye gidip, icinde kitabin yaninda mis gibi Türkiye olan baska güzelliklerle dolu paketimi teslim aldim. Gidecegim yere kadar sabredemeyip paketi otobüste actim, hemen orada "Bir Ot Masali"na daldim. Adacayindan, kisnise, köremenden tekesakalina atlarken nasil da mutlu, nasil da mutlu oluyordum. Öyle bir mutluluk ki, insanin böylesini şu kadarcik bir karton kutuya sigdirip, elle tutulabilir bir seymis gibi taa uzaklara gönderebiliyor olmasina sasip kaliyordum. O gün aksam eve dönene dek buldugum her firsatta, cocuklar gibi şen "Bir Ot Masali'nin" sayfalarini karistirdim.

Sonra Tijen Inaltong'la  klavye üzerinden de olsa tanismak, karsilikli yazismak ve hatta birlikte yazan bir ekibin üyesi olmak gibi sanslara da sahip oldum. O her ne kadar büyük mütevazilikle "Tijen"i yeterli görse de, icimde bir yerde adinin arkasina daima sessizce "Hanim" eklemeye beni mecbur kilan derin bir saygi var.

Bu uzun ve kisisel girisin sebebi aslinda su:
Duyduk duymadik demeyin!
"Tak Sepeti Koluna" basliyooooooor!
Tijen hazirliyor, Tijen sunuyor :)
Kanal 24'te yayinlanacak programin ilk bölümü 8 Temmuz Cuma günü aksam 21:00'de yayinlanacak. Yurtdisinda yasayan ya da kaciranlar icin web sitesinden canli, facebook'dan gecikmeli izlemek de mümkün. Detaylari burada ve burada.

Simdiden eline saglik; bu yeni deneyimde yolun acik, her sey gönlünce olsun Tijen'cigim. Ben bir kücücük karton kutuya ne mutluluklar sigdirabildigine sahidim; sepet senin kolundaysa, ona kimbilir ne hikayeler, ne güzellikler, ne mutluluklar sigar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder