"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Nisan 16, 2012

Pinus resinosa / Red pine

photo by jweisenhorn

Agacin adinin polenlerinin rengiyle ilgisi yokmus :)


Latince: Pinus resinosa
Ingilizce: Red pine
Türkce: Kızıl çam (?)

Kuzey Amerika'ya özgü bir  çam türüymüs. Adini gövdenin üst kisimlarinda agac kabugunun aldigi turuncu-kizilimsi renkten almaktaymis. Wikipedia'da belirtildigine göre "self-pruning" yani kendi kendini budayan agaclardanmis :) Bir ara benim de aklima takilmisti bu konu. O yüzden ilgiyle karsiliyorum bu bilgiyi :)

Bitki profili burada.

Türkce  Kızıl çam adinin yanina soru isareti koydum. Cünkü aslinda Türkce'de  kızıl çam olarak bilinen ve Türkiye'de de yetisen baska bir Pinus türü var: Pinus brutia. Dogu Akdeniz'de yetisen bu tür, sürgünlerinin rengi sebebiyle bu ismi almis. Ingilizcesi ise "Türkish Pine". Walden'in  kızıl çaminin Türkce'de baska bir adi var mi, varsa nedir, yoksa ne demelidir, bilmiyorum. Bence "Walden çamı" gayet de yakisan bir isim olurdu.
Aklin mi karisti? Bosver, biz de burada dendroloji dersinde degiliz nitekim. Thoreau'un kurak mevsimde suladigi bitkileri calisiyoruz. Artik gercekten sulamis mi, yoksa herzamanki gibi biyik altindan gülümseyerek latife mi yapiyor, bilemiyorum :D

2 yorum:

  1. Bu arkadasin pek benzeri bizim evin 4 bir yaninda. O mudur, degil midir, fotograflarini sana ileteyim de bir bakalim ;-)

    YanıtlaSil
  2. Kognozi hocamız Brutia'dan geçerken 'aslında birkaç tür daha var Türkçe hepsine aynı şeyi diyoruz' demişti. Kekik gibi. Aslında benzeyen ve meraklısının anlamayacağı çok değişik tipler. Özellikle papatyada bu benzerlik işi zarar veriyor çünkü aktardan gidip çay yapmak için aldıkları papatya Alman papatyası denilenden oluyor, Matricaria yerine. Of Brutia'dan papatyaya geldim, Kognozi3'ten kalmış da olsam bunlar kesinlikle doğru:))

    YanıtlaSil