"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Mayıs 23, 2008

Eko çöplük

Orta sınıf yaşamını yeniden biçimlendiriyor, yeşil yaşam tarzı için kendileriyle gurur duyuyor ve eskisi kadar çok satın almaya ve uçmaya devam ediyorlar. Tüm dünyanın bir dinmiş gibi yeşil ürünler satın aldığını ve karbon emisyonlarının artmakta olduğunu görmek kolay.

Açık Radyo'da 2007 Ağustosu'nda yayınlanmış Eko çöplük adlı yazıdan ufak bir alıntı bu.

Yazının tamamı başkaca sivri ve karşı tezler de sunmakta. Ayrıca yeşil tüketicilik diye bir tanımlama ile de karşılaşıyorum bu yazıda ilk defa. Kavramların ve inançların içinin kolayca boşalıverdiği bir çağda basit yaşam ve çevre bilincinin başına aynı şeyler gelmesin diye dikkatle okunmaya ve üzerinde ciddiyetle düşünmeye değer buluyorum bu yazıyı.

3 yorum:

  1. evren çok yerinde bir tespit bence bu..
    ben de internette gezinirken hep, "haydi gardrobunuzu ekolojik yapın, organik pamuktan üretilmiş bu tişörtleri, elbiseleri alın, alın, alın..." diye ve benzeri çok yazı gördüm.
    Almanın yönü değişti, yeşil alıyoruz ama yine alıyoruz,
    almasak daha iyi..
    **
    seni gördüğüme sevindim. :)

    YanıtlaSil
  2. Bugün ne düşünüyordum biliyor musun Evren, "başkasının mutsuzluğu üzerine mutluluk kurmak". Galiba bu konu için de geçerli. Kendi mutluluğumuz için bir şeyleri kurban etmek...

    YanıtlaSil
  3. Yaban, Tijen
    Makaleye getirdiğiniz açılımlar için teşekkürler. Hepinizi çok özledim. Sevgiler

    YanıtlaSil