"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Aralık 22, 2008

Keçiboynuzu toplu gösterimi

Haftasonu fotoğrafları bilgisayara yüklemek konusundaki üşengeçliğimi yendim. Keçiboynuzunun gelişimindeki aşamaları gösterebilirim nihayet. Keçiboynuzunun çimlenme hikayesini şurada anlatmıştım. Başını topraktan çıkarma tarihi yaklaşık 23-24 Ekim idi.

1 Kasım tarihli fotoğrafı. Ön plandaki keçiboynuzunu çekmeye çalışırken arka planı daha net çekmişim. Ama yine de kotiledon sonrası ilk gerçek yaprak çiftini verişi görülüyor sanırım:

Ters makro

5 Kasım. Saksısı değişmiş, balkona çıkarılmış, ikinci yaprak çiftini veriyor :

Keçiboynuzu

11 Kasım. Güneşli balkon. Mutluyum, mutlusun, mutlu :

Keçiboynuzu

28 Kasım. Bırrr! Hava soğudu, fırtına var. Hadi, tekrar içeri kaçalım:

Keçiboynuzu - 28 Kasım

19 Aralık. İçerisi de fena değilmiş. Yaprak vermeye devam. İşte üçüncü yaprak çifti, dördüncü çift de geliyor... :

Keçiboynuzu - 19 Aralık

10 yorum:

  1. yerim onu ben, büyüsün bakalım. kıyamam sonra yemeğe... şu saksıya limon çekirdeği ekme faslını anlatsana bana evren. ben çok şiddetle limon ağacım olsun istiyorum. yol gösterirmisin bana, çok özendim..

    YanıtlaSil
  2. çok mutlu görünüyor. Bende yapıcam bundan.. Kardeş olurlar uzaktan..

    YanıtlaSil
  3. Yeni çıkan yaprakların o pırıl pırıl haline bayılıyorum. Dokununca ellerine hayat bulaşacak gibi... O yüzden dokunmadan edemiyorum...

    YanıtlaSil
  4. balkon sebzeciliğine başlamak için balkon duvarlarının raflarını aldım ,sevgili eş tarafından duvara montelenecek inşallah .Raflarda ki saksılara,kapalı bir balkonnda ,batı karadenizde yetişebilecek,ufak tefek(semiz otu,soğan,maydonoz,çilek)bir şeyler ekmeyi düşünüyorum.Keçi boynuzu meyvesini ağaç standartlarına gelince mi vericek ?biraz daha detay anlatırmısın.

    YanıtlaSil
  5. Funda,
    çekirdekten yetiştireceksen hele Edirne ikliminde çok sabırlı olman gerekir. Eğer o kadar sabırlı değilim diyorsan seralarda falan hatta üzerinde limonuyla satılıyor büyükçe saksılarda. Ama ille de çekirdekten yetiştireyim dersen, çekirdeği hiç bekletmeden ve herhangi bir işleme tabi tutmadan doğrudan ekiyorsun küçük bir saksıya. Fazla derine ekmene gerek yok. Çimlenme biraz uzun sürebilir. Bol güneşli ve ılık, nemli ortamda tutman gerekiyor sonra bildiğim kadarıyla. Eskiler seraya "limonluk" dermiş ya, sera ortamı yaratacaksın yani :) Bir de turunçgiller demir ihtiyacı duyuyormuş bolca. Demir takviyesinin de doğal olanları var, istersen zamanı gelince konuşuruz onu da.

    Burcu,
    Bir limon, bir keçiboynuzu kardeşe hiç hayır demeyiz. Keçiboynuzunun tazesini bulmaya bak. Bu mevsimde belki aktarlarda bu yılın hasadı vardır. Veya adresini e-postala bana, ben göndereyim. Tam kardeş olsunlar :) Çok ciddiyim.

    Fulya,
    Ben de seviyorum onları. Benzetmen harika.

    Perili Köşk,
    Aslında keçiboynuzu ve ektiğim diğer şeylerden meyve almak gibi uzun vadeli hayallerim yok. Çoğunun zaten yeterli olgunluğa eriştiklerinde bile meyve verme becerisi yok bildiğim kadarıyla. Aşılanırlarsa belki. Ben onları biraz yeşil olsun diye ekiyor ve bir okul gibi görüyorum. Balkon bahçeniz hayırlı olsun. Özellikle semizotu ve çilek benim de hayalim.

    N.,
    bu iklimi sevdi belli ki. Büyük amcalarını gördüm burada terkedilmiş bahçelerde. İklimini buldu mu inanılmaz görkemli bir ağaç keçiboynuzu.bife1306

    YanıtlaSil
  6. Aaa baska keciboynuzu-severler de varmis hayatta. benim keciboynuzlarim henuz gercek yapraklarini vermedi, ama ben de gelisme evrelerini paylasmak isterim. bir de bazilari cok yakin cikti birbirlerine. nasil ayriabilirim? saksi degistirirken nelere dikkat etmek gerekir? malum hepsi su an daha bebek. kirmak istemiyorum onlari.

    YanıtlaSil
  7. Aaa baska keciboynuzu-severler de varmis hayatta. benim keciboynuzlarim henuz gercek yapraklarini vermedi, ama ben de gelisme evrelerini paylasmak isterim. bir de bazilari cok yakin cikti birbirlerine. nasil ayriabilirim? saksi degistirirken nelere dikkat etmek gerekir? malum hepsi su an daha bebek. kirmak istemiyorum onlari.

    YanıtlaSil
  8. gunesh, merhaba :)
    keciboynuzunda özel olarak durum nedir bilmiyorum ama genelde cimlenen bitkileri ayirmak icin en azindan ilk gercek yapraklarini beklemek gerektigi söylenir. ben de genelde öyle yaparim.

    YanıtlaSil
  9. selamlar, ben keçiboynuzu ektim saksıya biraz büyüyünce toprağa aldım. 2.5 senede gübreyi yiyince ağaç gibi oldu, ama ilk meyvesini 15 sene sonra veriyormuş bizimki gübreyi yiyince belki daha erken olur

    YanıtlaSil