"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Nisan 15, 2011

Az ve öz yazabilmek

If you can’t write your idea on the back of my calling card, you don’t have a clear idea.’
~David Belasco


Özlü sözü Zen Habits'den caldim. O kendisine gelen e-maillerden sikayetci. Benim sikayetim yok. Benim derdim kendimle ve özellikle bir kilometre uzunlugundaki cümlelerimle.

Kendimi hep uyariyorum. "Cok uzun yaziyorsun, e-maillerin bazen roman uzunlugunda, yorumlarin bazen yazinin kendisini geciyor, vb, vb" Surada da demistim; Sorun tam olarak yazinin uzunlugu da degil, kurgulanisi, tasarlanisi daha cok.
Sirf bu yüzden blogun kapisina kilit vurup Twitter'a mi tasinsam?
Her durumda benim icin  az ve öz yazmak iyi bir alistirma olabilir. Bir projem vardi. Bütün günü sadece 3 cümlede özetleyecegim bir blog acmak. Günün en anlamli, önemli detayini bulmama da yardimci olacakti. Cok dallanip budaklanmamak icin yapmadim. Ama burada zaman zaman deneyebilirim bunu.

Var misiniz bu yazinin yorumlarinda kendi dününüzü sadece 3 cümleyle özetlemeye?
Benimki:
"Sabah yürüyerek kütüphaneye giderken nehir kenarindaki sakinlik cok hosuma gitti.
Dönüste zihin acici, heyecan verici bir e-mail yazismasi yaptim.
Ögleden sonra nihayet gelir vergisi bildirimi okyanusuna attim kendimi." 

7 yorum:

  1. Benim yorumlarim ve e-postalarim yazdirmamistir bunu sana dilerim :P Herseyi yaparim da bunu yapamam bak. Cunku zaten ben o az, oz kismini konustugum insanlarda seciyorum. Rahatsizlik verenlerin hayatimda yerleri yok artik. Hayatimdakilerin de daha uzun ve kalici olmasi dilegim!

    YanıtlaSil
  2. blogunuza bayılıyorum ama sahiden, dost acı söyler diyelim, bazen yazılarınızın sonunu getiremediğim oluyor. sanki zihninizdeki her şeyi birden karşı tarafa aktarma gayreti içindesiniz. anlattıklarınız çok ilginç evet ama metni daha iyi kurgulamalısınız gibi. bu yorumu yazmak için sizin konuyu açmanızdan cesaret buldum doğrusu, yanlış anlaşılmak istemem.

    YanıtlaSil
  3. Dilek,
    yazdiran sebepler yazida bahsettigimden farkli degil :)

    Sezen,
    Rica ederim, tesekkür ederim. Kendimi bilmez miyim :)

    YanıtlaSil
  4. "az ve öz yaşayabilirsek" bunu yapmak daha kolay olacaktır...

    YanıtlaSil
  5. az ve öz bir dündü...içimdeki cümleler uzun..

    :)

    YanıtlaSil
  6. Hımmm, ben istesem de uzun yazı yazamıyorum, işime geldi bu cümle :D

    Ne zaman güneş açacak da fotoğraf makinamı kapıp dışarı çıkacağım diye düşündüğüm bir gündü dün :)

    YanıtlaSil
  7. Dün tekrar kendi uslanmaz yanımla yüzleştim ama ona kızmadım.
    Sanki tazelendim ağladıktan sonra ve rahat uyudum.
    Uyumadan önce camı açıp yağmurla temizlenmiş havayı içime çektim ve turuncu beyaz haleli aya baktım.

    YanıtlaSil