"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Şubat 04, 2009

Sincaptan kurtardığım notlar -IV

Aşağıdaki öneriler çok eski bir gazete yazısından. Simple Living kavramıyla tanışmadan önce okuyup ilginç bulmuştum üstelik. Daha sonra bir çoğunu uyguladım ve çok faydasını gördüm. 1. ve 12. maddeler favorim. Sanırım bundan daha fazlası da vardı yazıda ama ben aralarından bana uyanları seçmiştim. Gazete arşivlerinde aransa tamamı bulunabilir.

1)Sinmeyin, geçiştirmeyin. İfade edin.
2)Standartlarınızı yükseltin.
3)Günlük küçük projeler geliştirin.
4)Yaşamınızdan dağınıklığı çıkarın. Dağınıklıktan kurtulmak sağaltıcıdır.
5)Hayatınızı sadeleştirin.
6)Herşeyi kendiniz yapmaktan vazgeçin.
7)Para kaçaklarını giderin. Tasarruf yapın.
8)Televizyonu kapatın.
9)Her defasında bir iş yapın.
10)Yapmanız gerekeni hemen ve tam yapın, geciktirmeyin.
11)Dedikoduya son. Herşeyi anlatmayın, derinlemesine dinleyin.
12)İnsanları değiştirmeye çalışmaktan vazgeçin.

Güncelleme -06.02.2009: Nitekim buldum da o yazıyı şimdi. Ama içindeki her maddeye katıldığımı söyleyemeyeceğim >>>

3 yorum:

  1. Merhaba, uzun süreden beri sizin yazılarınızı beğeniyle takip ediyorum..Bu dipnotları uygularsam bir çok yararını göreceğimi düşünüyorum umarım öyle olur:)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba engindeniz,
    İnsanın unutmamak için kendine sık sık hatırlatması gerekiyor. Ama bir kez içselleşti mi her şey daha kolay. Başlangıçta kendine hatırlatmanın yollarını bulmanı öneririm naçizane.

    YanıtlaSil
  3. Ama ben bunları çok sevdim...

    YanıtlaSil