"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazar, Şubat 22, 2009

Tea tree oil - Hint defnesi yağı...

...bir kez daha bir dertten kurtardı bizi.

Bu kez Ocak ortasında hâlâ sincabıma musallat olmaktan vazgeçmeyen sivrisineklere karşı işimize yaradı.


Şöyle oldu:
Sanırım kış geldi diye önlemleri gevşetmiştik biz. Yoksa bu mevsimde hayatta kalmayı başarsalar da gelip bulamazlardı bizi. Neyse, üç gün üst üste elinden ve yüzünden ısırılan sincap bir de kaşıyıp yara etmeye başladı onları. Dördüncü gece bu kez el bileğinden ısırıldığını ve bileğinin kocaman kabardığını görünce...



Şöyle yaptım ben de:
... çok uzun zamandır defterimde duran ama uygulamaya cesaret edemediğim bir notu denemeye giriştim. Diyordu ki o notta, "Sivrisinek aldığınız tüm önlemlere rağmen ısırırsa kaşıntıyı ve mikrop kapmasını önlemek için yetişkinlerde seyreltilmemiş hint defnesi yağını doğrudan cilde uygulayın. Çocuklarda aynı yağı badem yağı ile 1/5 oranında seyreltip öyle uygulayın."


Ben üstelik gecenin köründe kimyager hassaslığıyla ölçüm yapamayacağımdan 1/5'den de az kattım hint defnesi yağını. Sonra da uyuduğu için henüz durumun farkında olmayan sincabın bileğine sürdüm.

Ertesi sabaha şişlik tamamen inmişti. Sanırım hiç de kaşınmıyordu, çünkü diğer ısırıklarıyla fazlasıyla meşgulken bu yeni ısırıkla bir kez dışında ilgilenmedi bile. O da kendiliğinden geçip gitti.

Bu ilk denememizden iyi sonuç aldığımızdan, ileride gerektiğinde tekrarlamayı düşünüyorum.


Dikkat edilmesi gereken şeyler:
-Hint defnesi yağının oldukça keskin bir kokusu var. Bu yüzden bir yaşından önce denemeye hiç cesaret edememiştim. Keskin kokular bebeklerde solunum sorunlarına yol açabiliyormuş. Siz de bebekler söz konusu olduğunda eterik yağları dikkatle kullanın derim.

-Ayrıca eterik yağlar her ne kadar doğal ürünler olsalar da, her doğal madde gibi bazı bünyelerde alerji yapma olasılıkları var. Bu yüzden yetişkinlerde bile önce küçük bir alanda ve gerekirse seyrelterek denemek iyi olur.

-Ben yağı sincabın koluna sürdükten sonra, bir süre uyumayıp takip ettim. Çünkü uykusunun arasında gözünü ovuştururken yağı bulaştırıp gözünü yakabilirdi. Cilde uygulandığında ya üstünü bir şekilde kapatmalı, ya da takip etmeli. Özellikle yüze sürülürse çok dikkat edilmeli.

-Doktora sorduk, bir kez kaşınıp açık yara haline gelmiş ısırıklarda cilde hiç bir şey sürmeyip kendi haline bırakmak gerekiyormuş. Bu durumda hint defnesi yağı hele hiç kullanılmamalı.

5 yorum:

  1. Not senin defterden benimkine atladı bile, sağol Evrenciğim :)

    YanıtlaSil
  2. Evren Merhaba...
    Acaba tree-oil'in kuvvetli kokusu karincalarda da ise yarar mi? Bir bilgin var mi? Benim sorunum mutfagima gelen davetsiz misafirler de... Sevgiler... Ve tum paylastigin bu yararli bilgiler icin tesekkurler...
    ::n::

    YanıtlaSil
  3. Demet,
    Rica ederim, işine yarayacak olmasına sevindim :)

    Nilüfer, Merhaba,
    Tea tree oil'in karıncalara etkisi hakkına bir bilgim yok. Eğer evde zaten varsa mutfak yerlerini sildiğin suya 5-10 damla katarak deneyebilirsin. Ben bunu hijyenik sebeplerle hep yapıyorum. Karıncalara gelince chili, karabiber gibi şeylerden hiç hoşlanmadıklarını; dolaştıkları yerlere biraz bunlardan serpmenin işe yaradığını okumuştum. Denersen sonucu bilmek isterim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Evren,
    Karabiber ise yaradi, cok tesekkur ederim... Geldikleri girisin onune doktum bir miktar... Bir komsum ayni sorundan dolayi mutfagina sage (sanirim adacayi) astigini soyledi... O da ise yariyormus... Sevgiler... ::n::

    YanıtlaSil
  5. Nilüfer,
    işe yaramasına sevindim :) adaçayı fikri için de teşekkürler...

    YanıtlaSil