"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Nisan 27, 2010

İçimdeki anne Mayıs'ın ikinci Pazar günü doğmadı!

"Mayıs'ın ikinci Pazar gününün benim hayatımda özel bir anlamı yok. Benim için anlamı olan gün, çocuğumun doğduğu gündür. Ben kendi özel anneler günümü çocuğumun doğum günüyle beraber kutlarım her yıl." 
Ne hoş fikir, değil mi? Bunu sincap doğmadan önce bir çocuk bakımı dergisinde okumuştum. Anneler Günü özel sayısında fikri sorulan annelerden biri söylemişti. Kalpten benimsediğim ve severek uyguladığım bir şeydir.

Sincap doğduğundan beri bizim evde hiç Anneler Günü kutlanmadı, hiç eksikliği de çekilmedi. Anneliğime dair bir şey kutlayacaksam ille de, neden annelikle ilk tanıştığım günden başka bir gün olsun ki bu? Artık kendi doğumgünümde annemi bir karşı kutlamayla şaşırtmak da çok hoşuma gidiyor.

Mayıs'ın ikinci Pazar günü, olsa olsa beyaz eşya ve küçük mutfak araçları üreticileri için bir anlam ifade edebilir. Üretim ve satışlarını daha iyi planlayabilir, reklam/pazarlama maliyetlerini düşürebilir, hiç aklımızda yokken aklımıza, çevremizdeki anneleri nasıl mutlu edebileceğimize (veya etmemiz gerektiğine) dair tuhaf fikirler sokabilirler.
İyi de nereden çıktı şimdi bu diyebilirsiniz. Bir beyaz eşya üreticisi hatırlatmasaydı, şunun şurasında tektipçi ve materyalist usulde Anneler Günü'ne 2-3 hafta kaldığını farketmeyecek; anti-propaganda yazımı yazmayı bu yıl da atlayacaktım :)

Çok yaşa sen anne! Hayatın anlamısın!
Peh!

6 yorum:

  1. Neyse ki benim oglan mayisin 2. pazar gunu dogdu da biz bir karmasa yasamiyoruz bu konuda :P

    YanıtlaSil
  2. Bunun anne olmayan ama cocuk olan kısmı var bir de Evren..Anneler günü geliyor, ne alsak? Bir de kayınvalide annemiz var.. Bende sinirim bu özel günlere...

    YanıtlaSil
  3. Icimden gecenleri yazmissin, eline saglik. Hic hoslanmiyorum bu gunlerden. Hediye alsan kendini salak gibi hissedersin, almasan vicdan azabi ve oyle yada boyle bir psikolojik baski... Boyle uyduruk gunlerde alinan hediyelerle kimi neye inandirmaya calisiyoruz anlamis degilim.

    YanıtlaSil
  4. Anne ve Bebisi,
    Çok güldüm :) Bu ihtimal yazıyı yazarken gelmişti aklıma zaten :)

    Burcu,
    Annenlere kaç çocukları varsa o kadar çok kutlanacak alternatif anneler gününden bahset. Belki cazip gelir :)

    Selen,
    Almış olmak için alınmış hediyeler işin en rahatsız edici yönü gelir bana da...

    YanıtlaSil
  5. amanın tam da hummalı bir anneler günü programı hazırlarken okudum bu yazını. bende hoşlanmıyorum ama anneler pek hevesli, hazırlamasan bozulucaklar belli :) çocuklarsa olayın farkında bile değil biliyomusun.
    bir anket yatım çok paran olsa annene ne alırsın sorusuna birisi şunu söyledi: bardak alırdım anneme çünkü kardeşlerim hep bardakları kırıyo annemin buna çok ihtiyacı var..
    hiçbiri de o çok yaşalı şeylerden söz etmedi ama bu iyi :)

    YanıtlaSil
  6. Funda'cığım,
    Hevesini kırmadım umarım :) Belki zamanla miniklerin doğumgünlerinde küçük jestler yaparsınız annelerine ve onlar da böylesinin daha anlamlı olduğunu farkederler. Çok yetenekli miniklerin var. Kendi doğumgünlerinde anneleri için harika şeyler çıkarabilirler ortaya, eminim...

    YanıtlaSil