"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Mart 28, 2008

Walden Gölcüğünde Bugün - 2

...Thoreau "kendisine çiftlikler, evler, ahırlar, sığırlar ve tarım araçları miras bırakılması şanssızlığına uğramış genç hemşerileri"nden bahsediyor. Bütün bu şeyler "edinilmesi kolay, kurtulması zor" oldukları için...

Gereksinimler üzerine şu bakış açısı da bildik:
"Bazı şeyler kimi -en çaresiz ve hastalıklısından- çevrelerde gerçekten yaşamsal gereksinimlerken, diğerlerinde sadece lükstür; kimilerinde ise tanınmazlar bile."

Örnek? Her sabah Starbucks'a uğrayıp kahvesini almazsa kendini eksik hisseden New York'lu, Kahveyi bayramdan bayrama gören ve yerine alternatifler üretmeye çalışan işsiz adam ve tahminen böyle bir şeyin varlığından habersiz Pasifik yerlileri geliyor aklıma... Thoreau'nun kimin daha zengin ve özgür olduğuna dair modern dünyanın sahip olduğundan farklı fikirleri var.

Not:Internet'te gördüğüm kadarıyla Walden'ın Türkçe çevirisi Kaknüs Yayınları tarafından Doğal Yaşam ve Başkaldırı/ Sivil İtaatsizlik Makalesi ve Walden Gölü adıyla yapılmış.

Walden Gölcüğünde Bugün-1

3 yorum:

  1. Evren, ben de yeniden okumaya başladım kitabımı, o dediğin çeviriden okuyorum, dönüp dolaşıp okuyorum. Sayfaların arasından daha önce aldığım notlar dökülüyor. İnsanın kendisini kaybettiğinde yeniden bulmak için okuyabileceği kitaplardan biri, belki de en iyisi. Sana söylediğim cümlenin doğrusunu da yazayım içim rahatlasın; "Masamın üstünde üç kireçtaşı parçası duruyor. Her sabah bu taşların tozlarının alınması gerektiğini fark edince, zihnimin bütün mobilyaları hâlâ tozluyken, bu taşların tozunu almaktansa onları pencereden fırlatıp atmayı tercih ettim."

    İyi okumalar.. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı hemen alıp okumam lazım. Çok güzelmiş belli...Dediği gibi ihtiyaç denen kavram kadar hayatımızda herşey göreceli...Özlemişim seni okumayı. Ben bakmayalı ne çok yazı eklemişsin. 1 haftadır annemler bizdeydi o yüzden hiç vakit ayıramadım. Seni tekrar okuyabildiğime sevindim. Daha çok yazmalısın ama :)Sevgililer sana ve küçük havuç severe :)

    YanıtlaSil
  3. Yaban, demek aynı satırların üzerinden geçiyoruz bugünlerde :)) İki ileri bir geri ritmiyle okumayı tercih ediyorum ben de. Sanki her gün -o günkü havama paralel olarak- aynı sayfanın başka bir cümlesi dikkatimi daha çok çekiyor. Sana da iyi okumalar...

    Derin'in annesi,
    Yeni günlüğünle hoşgeldin :) Bizim havuç canavarı son zamanlarda iyice hareketlendi. Hatta dün emeklemeye başladı :)) Öyle olunca aklıma geliş sıklığı ile yazı yayınlayamıyorum. Yoksa hızıma yetişmek güç olurdu :))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil