"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Mayıs 21, 2010

Sarmaşık Ortanca

(Creative Commons lisanslı bir fotoğrafını bulamadığımdan, link vermekle yetineceğim uygun yerlerde)

Bazen bir bitkinin bir bahçıvan tarafından neden seçildiğini merak ederim. Gösterişsizdir, renksizdir, cansızdır, kokusuzdur. Can sıkıcıdır kanımca.  Sonra mevsimi gelir. İnsanın hayal edemeyeceği bir renge veya  kokuya bürünür. Utanırım saçma düşüncelerimden. Bu utancı son yaşatan bitki budur işte.

Latince adı Hydrangea petiolaris. Türkçe adı Sarmaşık Ortanca imiş. Ben bildiğimiz ortanca gibi bir-iki metre boylu çalı/ağaççıklar şeklinde görmüştüm hep. Aslında sarmaşık gibi boylanabilen bir bitkiymiş.  Çiçek kurulunun dış çevresindeki çiçeklerin daha belirgin olması (diğerleri henüz açmamış gibi duruyor) ile bilinen ortancadan ayrılıyor bir de.  Webde beyaz çiçeklilerinin fotoğrafını bulabildim sadece ama ben belirgin çiçekleri pembemsi mor, açılmamış çiçekleri ise mor renkli olan bir türünü (varyete?) gördüğümü de hatırlıyorum. Çiçeklerin sonbahardaki kurumuş halleri de ayrıca güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder