"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Mayıs 17, 2010

Sinirli ot


Fotoğraf: the weed one

En çok yol kenarında, çayır çimende kendiliğinden yetişen bitkilerin adlarını merak ediyorum. Hergün sokakta karşılaştığımız ama hiç konuşmadığımız, adını sanını bilmediğimiz dostlar gibiler. Bu otu herhalde daha önce de çok görmüşümdür. İlk kez geçen bahar dikkatimi çekmeye başladı.  Dal ve gövdesi yok ama çimleri bastırırcasına çıkan iri yaprakları ve sivri, dikkat çekici tohum başıyla biraz baskın karakterli bir dosta benziyor :) Bazen de nehir kenarında görüyorum. Çakıl taşlarının arasında da aynı derecede iddialı bir duruşu var.

Eve kimbilir nereden gelmiş bir şifalı bitkiler kitabında rastladım resmine. Türkçe adı -nedense-"sinirli ot"muş!  Latince adı Plantago major olan geniş yapraklı bir türü ve Plantago lanceolata olan dar yapraklı bir türü varmış. Benim görüp bildiğim geniş yapraklı türü olacak. İngilizce'de Plantago yanında Plantain adıyla da biliniyor; Breitwegerich ise Almanca adı.

Pek çok şifalı etkisi varmış ama bu tür şeyleri güvenilir kaynaklardan okumadıkça burada yazmayı sevmiyor, doğru bulmuyorum. İlgilenenler için internette pek çok yazı var faydalarını anlatan.

Fotoğraf: Ernst Schütte

2 yorum:

  1. Ah Evren ah, seni buralara getirebilmek vardi. Tepelerde gezip neler bulurduk neler!:)

    YanıtlaSil
  2. Pınar'cığım, ne iyi olurdu :) Sen bulduklarının fotoğraflarını yayınla, merakla arayayım ben.

    YanıtlaSil