"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Temmuz 02, 2012

Domates-zerdeçal kokteyli

Bu tarifi bir yil kadar önce dogal tedavilerle ilgili bir dergide (Naturarzt) okumustum. Yazinin ana konusu kanser önleyici özelligi bilinen bes sifali gidaydi. Domates, zerdeçal, nar, enginar ve yesil çay diye kalmis bu beşli aklimda. Her birinin düzenli tüketildiginde genel olarak ya da belli kanser türlerine karsi iyi geldigi biliniyormus. ("Iyi geldigi" = "Normal sartlar altında önleyici etkisi oldugu". "Tedavi ettigi" degil. Belki doktor bilgisi dahilinde kullanildiginda tedaviye destek olmasi da mümkündür.)

Domates isiya maruz kaldiginda yapisindaki vücutca kullanilabilir likopenin arttigi ve likopenin güclü bir antioksidan oldugu biliniyor.

Zerdeçal sindirim sisteminin her türlü hastaligina iyi geldigi söylenen ve geleneksel dogu mutfaginda ve tibbinda cok kullanilan bir kök zaten. Bir sorun var ki, bizim alismamis Batili damaklarimiz bazen zorlanabiliyor düzenli zerdeçal tüketmekte.

Bu kokteyl zerdeçali düzenli tüketmenin kolay ve lezzetli yollarindan biri oldugu icin hosuma gidiyor benim.
Ara ara yapip icmeyi seviyorum.

Bu uzun girişten sonra tarif söyle :

Domates-zerdeçal kokteyli:
500 ml domates suyu (tercihen organik) 

1 tatli kasigi (5 gr.) toz zerdeçal
3 yemek kasigi sizma zeytinyagi
Bir tutam karabiber


Ben biraz da limon sıkıyorum icine cogu zaman.
Hepsi blender'dan geciriliyor. Bence kasikla iyice karistirmak da yeterli.
Bir gün icine yayarak iciliyor.
Dolapta üc gün bekletilebilir. Daha fazla bekletilmemeli.


Soğutulduğunda iyi bir yaz içeceği de olacağını sanıyorum. Benden söylemesi :)

5 yorum:

  1. çiğ domates yemem ama domates suyu ya da salçası yiyebiliyorum. tarif çok lezzetli görünüyor. bence içinde bol buz ve nane yaprakları ile birlikte plajlara damgasını vurabilir:))

    YanıtlaSil
  2. kirmizi mercimek çorabsina çok yakisiyor! bende bu aralar pancar, elma, nane saglik kokteylleri hazirliyorum. Guzel domates bulunca yapacagim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kirmizi mercimek corbasi, evet :) aslinda her yemege minik minik kattigim oluyor benim :)

      Sil