"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Eylül 10, 2010

Sahip olmak üzerine - III

Bu kez benim fikirlerim degil. Üstat Thoreau konusuyor:

  • "Sürülerin insanlara sahip olduklari kadar, insanlarin sürülere sahip olmadiklarini düsünüyorum"

Bu cümlede "sürüler" sözcügünü kaldirip yerine sahip oldugum seylerin adlarini koydum. Gülsem mi, aglasam mi, bilemedim.

  • "...ne de olsa insan vazgecebilecegi seylerin sayisi oraninda zengindir."
Bunu daha önce de duymustum. Ilk kim söylemis, bilmem.

  • "Arastirdigim her seyin sahibiyim, hakkima kimsenin de itirazi olmaz"
Aslinda William Cowper söylüyor. Thoreau ondan alintiliyor. Yok, benim hic itirazim olmaz böylesine sahip olmalara. Civardaki tüm agaclarla, nehir boyu da  benim nasilsa :)

2 yorum:

  1. Çok doğru :) Ben de bir gün zengin olduğumda çok az eşyam olmasının hayalini kuruyorum. Bir gün lazım olursa yeniden almak zor olur diye öylece duran o kadar çok şey var ki. Giysilerden delinen olursa seviniyorum hakkını verdik diye, ki oluyor da. Bir de yine giysilerden yeni giren kadar çıkması kuralı işletmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  2. 10 yil giydikten sonra yirtiliyorsa ben de seviniyorum. Fakat üreticiler tekstil ürünlerini bile kullan - at mantigiyla üretiyorlar artik. Bir iki sezon sonra dagilmaya basliyor. O zaman kiziyorum tabii.

    YanıtlaSil