"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Mart 16, 2011

Insan istiyor ki...

"Mersin Akkuyu'da atılacak adım dünyaya örnek olacak. Tabii ki her yatırımın olumsuz bir neticesi olabilir. Olumsuz neticesi olacak diye yatırımdan vazgeçmezsiniz"


"Deprem olmaz diye bir şey yok, olabilir. Ama bu yatırım depreme dayanıklı olarak yapılmaktadır."

"Riski olmayan hiçbir yatırım yok. Yani o zaman evinize Aygaz tüpü de koymamak gerekir."

Insan istiyor ki, kendisi yerine karar verenler ciddiyetle konussun, yaptiginin dogrulugunu savunmak icin daha ciddi, akla hitap eden argümanlar getirsin. Okurken kara mizah tadi birakmasin agzimizda.

Halkinin büyük cogunlugu uyumadigi zamanlarda dünyaya  kaderci-magazinel gözlüklerden bakarken fazlasi gerekmiyor demek ki.  Yine dünyaya örnek olacagiz, onlara enerji sorunu nasil cözülür gösterecegiz demek ki.  Ne mutlu bize...

Simdi haberler: (Aklima gelen gazetelerin ana sayfalarindan secmeler, cimbizla aradan secmeler degil, ilk anda dikkat ceken haberler)

Türkiye:
Doktorlarindan iyi haber (40 yil düsünsem, bu blogda I. Tatlises hakkinda bir yaziya link verecegim aklima gelmezdi; bu da oldu. Korkulandan iyiymis durumu, endise buyurmayiniz.)
Nükleerden dönüs yok! (Yukaridaki alintilar bu yazidan)
Rusya ile vizesiz dönem basliyor (Yasasin! Her Türk evladi Rusya'yi zahmetsiz gezip görebilecekmis artik. Onlar tekrar vize koydugunda biz de Akkuyu'yu paketler, Moskova'ya gönderiveririz, olur biter. )
Türkiye'nin nükleer aski sasirtiyor (Bu haber özellikle okunmali)

Ingiltere ve ABD:
Japan nuclear crisis and tsunami aftermath - Live updates
Japan says 2nd Reactor May Have Ruptured With Radioactive Release
Experts Had Long Criticized Potential Weakness in Design of Stricken Reactor
Watching the smoke
The nuclear family

Almanya:
Drohender super-GAU, Verzweifelter Kampf gegen die Katastrophe (Süper GAU tehdidi, Felakete karsi süpheli mücadele)
Wer soll das alles zahlen? (Zarari kim ödeyecek?)
Anti-atom Demo in Muenchen,50.000 gegen die Atomkraft  (Münih'te atom karsiti gösteri, 50.000 atom enerjisi karsiti)

5 yorum:

  1. Yazı süper, aynen katılıyorum.Hislerime tercüman olmuşsun.

    YanıtlaSil
  2. Dün aygaz tüpünü okuduğumuzda diyecek tek bir söz bulamadık artık. Nasıl bir açıklamadır bu bilemiyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
  3. Ben de dün sinirimden ağlayacaktım neredeyse... Birileri benim ve kızımın geleceği hakkında risk alma kararı veriyor ve kimse bana bu riski almak isteyip istemediğimi sormuyor. Üstelik gene bu bizim ülkemizde oluyor. Bizden daha beter yönetilen ülkelerde açılabilecek nükleer santralleri düşünmek bile istemiyorum. Nükleer santrallerin kurulmasını toptan önlemek lazım bence. RTE'nin verdiği garip tepkilere kızılarak çözülecek bir sorun değil bu. Düşünün ya Libya'da Kaddafi'nin yönettiği bir nükleer santral olsaydı? Ki olmaması için de bir neden yok. Çok korkuyorum ben bu nükleer işinden!

    YanıtlaSil
  4. Yazını okudum ve içime oturdu. Resmen hislerime tercüman olmuşsun, hele de şu "Insan istiyor ki, kendisi yerine karar verenler ciddiyetle konussun, yaptiginin dogrulugunu savunmak icin daha ciddi, akla hitap eden argümanlar getirsin. Okurken kara mizah tadi birakmasin agzimizda." kısmı... Ahh ah.... Tüpgazın, doğalgaz hattının tehlikesiyle radyasyonun etkilerini aynı kefeye koyan zihniyet karşısında kelimeler kifayetsiz kalıyor.

    YanıtlaSil
  5. 'Tüp' zihniyetlerin bir an önce patlaması dileğiyle!

    YanıtlaSil