"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazar, Mayıs 08, 2011

Kandamlası ( Adonis aestivalis) ve sermayeden yemek...


Fotoğraf: boris_gass
 Adonis aestivalis. Kandamlası. Summer pheasant's-eye. Sommer-Adonisröschen.
Çocukluğumun özel çiçeklerinden biriydi. Ona rastlayınca kendimi şanslı hissederdim. Bugün resmi olarak tanıştık. Güney Avrupa ve güneybatı Asya'yı (Anadolu dahil) evi bilirmiş. Düğünçiçeğigillerdenmiş. Tanıdığım başka aile üyeleri gibi güneşin altında yağlı gibi parlayan çiçekleri vardı; tahmin etmeliydim. Tahıl tarlalarında sıkça rastlanırmış. Eski bir buğday tarlasında rastladım zaten.

Küçük Güzeldir'in arasında duruyor şimdi bir tanesi. Gelirle sermaye arasındaki farkı öğreniyor. "Senin o dersi uzun uzadıya çalışmana gerek yok. Buğday tarlalarına ev dikmek sermayeden yemek değil midir zaten?" dedim. Anladı.

Sordum; benimle gelirmiş başka diyarlara... Kimbilir, belki bir gün buluruz kardeşlerini de oralarda. Olmadı kuzenleriyle tanıştırırız.

1 yorum:

  1. Ne muhteşem doğanın güzelleri. Aşk işte bu, başka türlüsü mümkün mü?

    YanıtlaSil