"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Mayıs 05, 2011

Small is beautiful: Iyi bir baslangic

"Modern insan kendini doganin bir parcasi olarak degil, disaridan gelen ve dogayi fethedip ona egemen olan bir güc gibi görüyor. Hatta dogaya karsi bir mücadeleden bahsediyor ve bu noktada sunu unutuyor ki,  mücadeleyi kazanirsa yeri kaybedenlerin tarafinda olacaktir."

Alinti Schumacher'in ünlü kitabi Small Is Beautiful: Economics As If People Mattered 'dan. Okumaya yeni basladim ve sayfa 2'nin basinda bu cümleler... Daha önce okumus olsaydim, su yazinin giris cümleleri olurdu ve beni upuzun bir yazıdan kurtarırdı. Small Is Beautiful hep okumak istedigim kitapti; bir aksilik cikacak da tamamini bitiremeden kütüphaneye iade etmem gerekecek diye ödüm kopuyor. Gerçi biraz okudum; sanırım satın alacağım ve başucumda Walden'a kardeş olacak. Bakalim izleyen sayfalar neler getirecek... 

Güncelleme (06/05/2011): Small is Beautiful'un Türkçe çevirisini de buldum. Adı "Küçük Güzeldir: Önceliği İnsana Veren Bir Ekonomi Anlayışı". Varlık Yayınları, 2010. Aslında oldukça eski bir çevirinin yeni baskısı olduğunu söylediler. Buna rağmen her yerde bulunmuyor. Büyük kitapçılara ve sahaflara sormak gerek. 

6 yorum:

  1. tam sadeleşmeye başmışken bri süre yeni kitap lamayacağım derken listeme bir tane daha eklemek zorunda kalacağım :) bir süredir işyerinde bloglara giremediğim için blogunuzu takip edemiyordum.

    selamlar+iyi tatiller
    beyhan

    YanıtlaSil
  2. Böyle bir kitabın Türkçe çevirisi olması bile ilginç. Türkler böyle kitaplar okumazlar sanırdım, yanılmışım; hemen kitap listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. beyhan,
    tesekkürler, kitaplar sözkonusu olunca akan sular duruyor :)

    cokbilmis,
    sanirim ilk baskisi 70'li yillardan. simdi de ara ara basiliyor izlenimi edindim. belki de sorani var ve öyle olmasi da cok iyi :) okursan tartisalim beraber...

    YanıtlaSil
  4. "Küçük Güzeldir" 20 sene önce aldığım başucu kitaplarımdandır. Birbirini tamamlayan bir başka kitabı daha tavsiye etmek istedim. Gerçi bulabilir misiniz bilmem... Kitabın adı "Kalkınmanın Sonu: Bir alternatif mi doğuyor?" yazarı François Partant, orijinal basım 1982 (Fransızca) çeviri: Fikret Başkaya basım yılı 1985 (Türkçe)

    Meraklısına bu kitaptan kısa alıntıla içeren bir blog adresi : http://yelkapanci.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz icin tesekkürler. Türkce ceviriyi sanirim bulamam ama Almanca ya da Ingilizce cevirilerini bulup okuyabilecegimi düsünerek not aliyorum yazarin adini.

      Sil