"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Şubat 08, 2012

Bir sana, bir bana aldim.



Gecen yil bir daha suda sümbül yetistirmeyecegim demistim.
Cicek actiktan sonra topraga kavusturamamak, dogasina aykiri bir sey yapiyormus hissine kapilmak rahatsiz ediyordu.
Bu sonbaharda bir gün kendimi bir bahce markette buldum. Birisi beni resmen eliyle kapisindan iceri itti. Abartmiyorum.
Aslinda minik sukkulentler alacaktim, bulamadim.
Bunlari aldim.
Bir sana, bir bana aldim.
Bu yil özellikle bu renk aldim.

Bazen topragindan uzaktayken cicek acmak zor geliyor.
Bazen cicek aciyorsun, onu da birakip gitmek gerekiyor.
Sümbüller öyle zamanlarda güc veriyor.
Bunlara dair uzun uzun yazmak vardi.
Ama sincap evde bugün ve uyandi simdi.
Sümbülleri gösterecegim ona, burnuna dayacagim hatta kokusunu icine ceksin diye
ve gecikmis güzel bir kahvalti yapacagim onunla :)

8 yorum:

  1. Bos bir araziye dikiversene bunlari? Ya da bahcesi olan bir arkadas, tanidik yok mu? Bendeki sumbulleri arkadasin bahceye ekecegiz simdi :)

    YanıtlaSil
  2. Ikinciyi bana aldin sayiyorum ve mis gibi kokusunu icime cekiyorum. Benden sonra bocuk de kokluyor(en sevdigi cicek ne de olsa) mmmm oh diyor :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba,

    bir doğa cahili,körü vs. olarak blogunuzdan öğrenmeye calisiyorum.
    Sümbülü soğan olarak alıp sudamı bekletiyorsunuz. Kaç günde açarlar. Benim gibi bir acemide başarabilir mi. Kesin açıyorlarmı?
    beyhan

    YanıtlaSil
  4. sümbül hayata umut veriyor gercekten:)
    ne güzeller, ne güzeliz....

    YanıtlaSil
  5. gülgün,
    tesekkürler :)

    avbi :)
    her yil ben de öyle niyetleniyorum, sonra bir sorun cikiyor. bir de suda büyüdükleri icin yeterince yaprak yapmadiklarini görüyorum ya, bir yanlislik varmis gibi geliyor iste.

    Dilek,
    Böcügün kendisi cicek oysa :)

    Uma,
    Kesinlikle :)

    Beyhan,
    Sümbül soganlari genelde suda da cicek acabiliyor. Diger soganli bitkilerde suda yetisir mi diye özellikle sormak gerek. Sogani sonbaharda alip bir süre buzdolabinda bekletiyorum. Sonra fotograftaki gibi bir kavanoz ya da vazoya yerlestiriyorum. Suyu eksildikce su ekliyorum. Kis ortasinda cicek aciyor. Soganli bitkiler su disinda gerek duyduklari bütün besine soganlarinda sahip olduklarindan topraksiz büyüyüp cicek acabiliyorlar. Ciceklenme sonrasi topraga ekilirlerse bir sonraki yil (ya da ondan sonraki) yine cicek acabilirler :) Zamaniniz olursa daha detayli anlattigim yazilarim var; linklerini ekliyorum :
    http://basitbiryasam.blogspot.com/2009/02/soganl-bitkiler-i-provokasyon.html
    http://basitbiryasam.blogspot.com/2009/01/nergis-olmazsa-sarmsak-ii.html
    http://basitbiryasam.blogspot.com/2009/02/soganl-bitkiler-iii-e-biz-sana-boyle-mi.html

    Burcu,
    Güzeliz ;)

    YanıtlaSil
  6. Sezen Aksu ne der, yine mi guzeliz yine mi cicek ! :)

    YanıtlaSil