"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Şubat 01, 2012

Bu ay ben ellerimle - Ocak-Subat 2012

Bilenler bilir, kendi kendini ceviren otonom sistemleri seviyorum.

Moderasyon gerektirmeyen gruplar, kendi kendine güncellenen listeler, dis/yukari müdahale olmadan yürüyebilen takim calismalari vb . ilgi alanim icinde :)

Ellerimizle (ya da ellerimiz olmadan) ürettiklerimizi paylasacagimiz aylik listenin de böyle olmasini tercih ediyorum. (Cünkü, evet, biraz tembelim de :D ) 

Söyle bir sey düsündüm. Ben her ay basinda yeni ve cogunlukla bir sey anlatmayan bir post acacagim. Sonra o ay boyunca yaptiklarimizi anlattigimiz linkleri yazinin en altindaki link listesine ekleyecegiz. Böylece yazi icinde otomatik yerlerini alacaklar. Blog ya da internet sitesi olmayanlar yorumlarda da anlatabilir. Güncel aya ait post sag tarafta görülecek, tüm arsiv ise "ellerimle" etiketi altinda bulunabilecek. Bu ay hem Ocak, hem Subat icin aciyorum postu; cünkü ben bunu tasarlayip organize edene dek  Ocak ayi bitti :)

"Simply Linked" fikrini Isil'dan aldim, onun haberi olmadan :) Tesekkür ederim :)
"Neden bahsediyor bu?" diyenleri suraya ve suraya alayim.

Evet, neler yaptik Ocak ayinda? Ve neler yapmak niyetindeyiz Subat ayinda?
Linkleri ve yorumlari görelim :)

Ben zencefil receli ve probiyotik olmasi sebebiyle cok ilgimi ceken Alman usulü fermente lahana tursusu yaptim. Tursu Beste'nin bir tarifiydi. Gelismeleri onun blogunda yorumlara yazdim. O linki verecegim o yüzden. Lahana tursusu havanim olmadigi icin beni gercekten cok yordu. Kesme tahtasi kenariyla ve bütün gücümü kullanarak ezdim lahanalari. Bir kilo kadardi lahana. Sonra da Beste'ye bir e-mail yazip "bana hic bir güc bundan bes kilo yaptiramaz" dedim :)  Itiraf ediyorum, onun yazisinda adi gecen havansiz ve cok sikayet eden arkadas benim :) Son olarak, bir dosta sonsuz tesekkürlerimin kücük bir habercisi olarak yaprak baskili bir defter daha yapip gönderdim. Baska defterlerler var planlarimda :)


20 yorum:

  1. dogru anlamis oldugumu netlestirmek adina yaziyorum ve soruyorum; yaptigimiz seylerin yapilis asamalarini da yazmali miyiz? yoksa yalnizca listeleyecek miyiz? eger aciklamak gerekirse yazarim tekrar ama simdilik listeliyorum
    ben ocak ayi icinde 1.ikisi arkadasim ve kizina biri de kendime olmak uzere 3 bere ordum. 2.kucucuk bir kavanoz havuc tursusu kurdum(kucuk dedigime bakmayin benim icin cok buyuk bir adimdir kendisi. hayatimda ilktir) 3.ve en cok sevdigim, sevindigim, vanilya cubuklarini votkanin icine koyarak kendi vanilya ozumu yapmaya basladim. 4.oglumla butun bakliyatlari kullanarak resim calismalari yaptim defalarca 5.yine oglumla her hafta en az bir kez kek kurabiye yada pogaca yaptim
    subat ayinda ise 1.maydanoz ve dereotu ekecegim, (tohumlar alindi ve size soracagim bu vesile ile; zira bu mevsimde bahceye ekmem dogru mu yoksa sakisida iceride mi tutayim bilmiyorum)2.komsunun bahcesinden elma toplayip elma sirkesi yapacagim. 3.arkadaslarimin cocuklarina bere ormeye devam 4.simdi hemen kalkip nohut islatiyorum cimlendirecegim :))
    bunlar sayilir mi? yoksa her yaptigimi cok mu onemsiyorum?
    sevgiler
    sevcan

    YanıtlaSil
  2. Sevcan,
    Bence ille de tarif, asama yazmaya gerek yok. Ben sahsen fikirleri önemsiyorum. Ne kadar cok seyi kendimiz üretebilecegimizi, oanarabilecegimizi, dönüstürebilecegimizi vurgulamak asil amac. Ilkler kücük de olsa önemlidir. Ilk kez kendi ellerimizle yumurta kirip, corba yapiyorsak onu da yazabiliriz. Tasidigi, yaydigi mutluluk ve motivasyon inanilmaz :)
    Bakliyatli resimler yapistirarak degil mi? Ben cocukken makarnali versiyonlarini yapmistim. Her cesit makarnayi kullanarak :) Maydonoz ve dereotunu bu sogukta direk topraga ekmek iyi bir fikir mi emin degilim. Saksilara ekip üstlerini poset ya da folyo ile kapatmak (nem kaybetmesin diye) daha mantikli geliyor bana. Beste'nin bahceye ekme islerinde tecrübesi benden cok. Okursa o ne der bakalim?

    YanıtlaSil
  3. o zaman hemen eklemek istiyorum. bu hareket bana çok ilham ve heves verdi. ancak çok yoğun (okul ve iş açısından) bir dönemime denk geldi, istediğim kadar şey yapamadım henüz. şubat daha verimli geçecek. tam tarihleri bilmesem de, ilk kez tarhana çorbası pişirdim iki defa, bir defa da ilk kez yeşil mercimek yaptım :) çok mutlu oldum bunları becerince, küçük ama benim için büyük şeylerdi :) mandalayı duydum ilk kez ve iki tane mandala boyadım. sonracıma bir bitki defteri hazırladım kendime ve ilk iki sayfasına pelin otu ile bir hindiba çizdim. ilk kez kendi çamaşırlarımı yıkayıp asıp kuruttum filan. ne komik şeyler şimdi ben de farkediyorum ama bunları senin için yapan bir anne varken hiç anlaşılmıyor önemi. yazmak bile komik belki ama böyle şeyler de oluyor ve daha çok ve daha iyi yapmak için bu yollardan geçmek gerekiyor sanırım..

    YanıtlaSil
  4. ben bu link ekle fikrine bayildim hindibaaaa :) maydanoz nispeten zor cimlenir bir gece suda bekletmeniz filizlenmeyi cabuklastirirdi ama umidinizi kaybetmeyin eger eviniz sicak bir evse oyle kalabilirler biraz uzunca bir surede maydanoz onun oncesinde dereotunuz cimlenecektir. Nispeten soguk bir evse 19 derece ve civari Evren'in dedigi gibi ustunu bir strech film yada naylonla kapatmaniz tohumlari sicak tutacaktir. Disarida bu sogukta cimlenmezler.Donmayip sag kalirlarsa baharda size bir supriz yapabilirler. Hangi ulkedesiniz? mart ayi gibi evde cimlendirip mayis ayi gibi toprak 10 derecyi bulunca disari ekebiliyorum ben. Mayis sonrasi dogrudan topraga ekebilirsiniz disarda.

    YanıtlaSil
  5. oh cok sevindim dogru anladigima. madem afise de edecegiz yaptiklarimizi, daha cok is yapmak lazim o zaman :)) yaparken cok birsey yapmis gibi hissetmiyordum aslinda ama yazinca epey iyi geldi. dediginiz gibi motivasyonu ve yasama kattigi seyler hic de azimsanamayacak nitelikte. yeni projeleri de harekete gecirmeliyim cabucak. ogluma okula koydugum sandawichler icin kullan-at olmayan acemice birseyler dikmeyi dusunuyorum bir de onu unutmusum :)
    ben de Beste hanim ile beraber yanitlayacaginizi dusunmustum aslinda yanilmadim cok da iyi oldu :) karamuk meselesindeki yardimlarinizla ziyadesiyle simardigimdan bu soruya da ayni ictenlikle yanit vereceginizi tahmin ediyordum. cok tesekkur ederim bunun icin.
    beste hanim ben henuz ekmedim zaten tohumlari. sizden gelecek cevabi bekliyordum. biz ingilterede yasiyoruz, sizin de cok iyi bildiginiz bir yer sanirim degil mi? olabilecek en nemli topragi dusunun yani. sanirim en iyisi saksida ve uzerine naylon kapatmak olacak. eger bunda basarili olursam diger salata turlerini de ekmeye calisacagim. tekrar haberlesiriz o zaman :)
    sevgiler
    sevcan

    YanıtlaSil
  6. Sevcan-Hanimi birakalim bir sakincasi yoksa:) bende Normandiya'dayim mans'in karsi kiyisi neredeyse komsu sayiliriz. Nemli toprak bereketli toprak merak etmeyin hersey yetisir. benim bahcemde hala maydanozlarim var cimlenmesi zorca yoksa rustik bir bitki bakimi kolay ve kisin olmuyor. Kis salatalari i/le yaz salata cinsleri ayri kis salatalari sert yaprakli ve acimsi nispeten ama dayaniyor soguga:) tecrubelerimi seve seve palasirim zaten Evren'de izin verdi isgalime:)) sevgiler Not; 98/99'da Londra'da kalmistim pek severim kendilerini:)

    YanıtlaSil
  7. sevgili beste :)
    sen ve Evren gibi insanlari tanima firsati veridigi icin seviyorum teknolijiyi dogrusu, zaman zaman kizsam da.
    Londra'da bir donem bulundugunu tahmin etmistim birkac yazindan. biz York'tayiz oldukca kuzeyde yani. bir gun buralara da beklerim sizleri.
    gelismeleri hem buraya hem de senin bloguna yazarim.cok tesekkur ederim
    sevcan

    YanıtlaSil
  8. Sevcan, Evren, nasil yapildigi, ilk defa o isi yapacak kisiler icin iyi oluyor. Eger onu yapmayi kafalarina koymuslarsa ana hatlarini ciziyor :) Yani her iki halde de guzel, hangisi istenirse. Benim Suffolk Puff'lardan yapmaya baslayan arkadaslarim oldu Berceste'deki fotograflardan bakarak.

    Sevcan, karamuk(mik miydi yoksa :P) neymis diye epey bir ugrastiydik ama bulduyduk da sonucu :) York guzeldir. Biz ilk gezdigimizde, Cambridge'i bosverin, burada is bulun demistik eslerimize :) Azicik Yorklularin dilini anlamak zor ama olsun deger oranin guzelliklerine :)

    Eee Evren kim ekleyecek Sevcan'inkileri? Sen mi, Sevcan mi? Goremiyorum on sayfada... Bir iki gune benim yazi da cikar, eklenir oraya :P

    YanıtlaSil
  9. Evren, Evren'in orgulerini gireyim linklere dedim ama tiklayamadim kutucuklari. Bu isi biz yapamiyoruz galiba oyle mi? Yoksa senin ekran koruman engel mi oluyor?

    YanıtlaSil
  10. Pelin,
    Hazir corba varken tarhana corbasi yapmak bence önemlidir ;)

    Beste,
    Harika, tesekkürler :)

    Sevcan,
    Sen sor, biz seve seve yanitlariz :)

    Dilek,
    Sevcan'in benim göremedigim bir linki mi var? Varsa haber verin. ama temelde herkes kendi linkini kendi girsin, ben de okuyayim (tembelim ya! ) seklinde kurgulamistim konuyu. dolayisiyla sen giremiyorsan hala ve baskalari da giremiyorsa haber verin, baska cözüm bulayim.

    YanıtlaSil
  11. Ben Evren'inkini girmek istedim. Sevcan da linksiz yaptiklarini yazar belki dedim. Ama giremiyorum. Doldurulacak yerlere tiklanamiyor.

    YanıtlaSil
  12. Evren, evet malesef benim bir linkim yok ama eger isterseniz aciklamalari burda yorum olarak paylasabilirim. siz karar verin ben takipteyim ona gore uyarim. bir de -cehaletimi mazur gorun-google hesabi almamin bir faydasi olur mu acaba?
    Beste, York gercekten guzeldir. kendine has aksanlari ile pek cok gurur duyarlar. ben anlayabiliyorum artik biraz ve iki dil birden ogrenmis gibi hissediyorum bazen kendimi :)
    hoscakalin
    sevcan

    YanıtlaSil
  13. Dilek,
    Bugün bir nohutcafe linki girilmis ya, onu ben girmedim :) demek ki disaridan baskalari da girebiliyor, sorun yok. acaba bir browser sorunu mu yasiyorsun, bazi browserlar desteklemiyor mu, ben de emin olamadim simdi.

    Sevcan,
    ben sadece Dilek Sevcan'inkilerin linki deyince acaba benim göremedigim bir yerlerde bu konuyla ilgili yazdin ve benim atladigim bir linkin mi var diye düsündüm, atlamayalim diye sordum. Bu "proje"nin isleyisi hakkinda herhangi bir kural koymak niyetinde degilim. Isteyen sadece yaptiklarini listeler, isteyen ayrica detay, tarif vb verir. Isteyen burada yorumlara yazar, isteyen bloguna yazar, isteyen e-mail, isteyen mektup yazar vb vb :) Benim acimdan Google hesabi gerekli degil, bazi bloglar anonim yorum birakmaya izin vermiyor, oralarda gerekiyor google ya da blogger hesabi.

    Bu arada bir karisikligin farkina vardim, düzeltmeden gecemeyecegim :) Berceste (yani Dilek, http://berceste.blogspot.com) bir süre Ingiltere'de yasayan ve karamuk konusunu birlikte konustugumuz arkadas :) Beste (http://besebonnard.blogspot.com) Fransa'da yasayan ve maydonoz yetistirme konusunu acikliga kavusturan arkadas :) Her konuda danisip bilgi alabilecegim, paylasmaya her daim hazir arkadaslarim bir degil, bir cok , ne hos degil mi? :))

    YanıtlaSil
  14. Beste'nin blog adresinde yazim yanlisi var, düzeltiyorum: http://bestebonnard.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. son yorumlardan sonra ben de dusundum "bir yanilgi icerisinde miyim" diye dogrusu. tesekkurler duzeltme icin :) yaptiklarimiza gelince, muhim olan hergun ellerimizle birsey yapmak degil mi? ilginc buldugum seyler olursa aciklayabilirim de cok zor olmaz. yorum kisminda yayinlamakta sorun yoksa boyle devam edelim o vakit.
    kolay gelsin hepimize
    sevcan

    YanıtlaSil
  16. Sevcan, bere demistin mesela... Onlarin fotograflari var mi? Modellerini gormeyi isterim dogrusu :) Gecenlerde Ingiltere'de yasayan bir blog arkadasimizin beresine bayilmistik. Onun gibiyse sorariz nasil yaptigini :)

    YanıtlaSil
  17. sevgili Dilek
    beremin modeli cok begenildi burda. birkac arkadasima da ayni ornek yaptim takiyoruz mahallecek :) ben en iyisi mail olarak gondereyim herhangi birinize. yapimi cok basit fotograftan cikar saniyorum. ama hanginize gondereyim bana soylerseniz, Evren'e mi Beste'ye mi sana mi?
    sevcan

    YanıtlaSil
  18. Sevcan,
    örgü isleri uzmani Dilek; bence ona gönder :))

    YanıtlaSil
  19. Benim icin farketmez ama etkinligin ev sahibi sensin Evren :) Bence Sevcan sana gonderirse senin yayimlaman daha dogru olur. Yok olmaz dersen, ben de seve seve yayimlarim :)

    YanıtlaSil
  20. Sevcan, bana gönder :) E-mail adresim profilimde...

    YanıtlaSil