"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Şubat 10, 2012

Himmm, evet, evet, hersey cok sıkıcı...

"Hayat cok sıkıcı, dünya cok tekdüze, günler hep birbirinin aynisi" dedigin oluyor mu?
Asagidaki fotograflar öyle günler icin. Tekdüzeligin disina cikan, dallari bir yana gövdesiyle cicege ve meyveye duran agaclardan secmeler...


Kakao agaci cicekleri:

Photo by tatters:)

Kakao agaci meyveleri:

Photo by JanetandPhil

Keciboynuzu cicekleri:

Photo by macropoulos
Keciboynuzu meyveleri:

Photo by TreesOfTheWorld.Net


Incir...
Photo by chotda
Incir agacinda cicek fotografi yok, dikkat ettiysen. Cünkü incir cicekleri bizim "incir" deyip yedigimiz "meyve"nin icinde acar. O aslinda agacin meyvesi degil, cicek tablasidir. Meyveler ise cicekten sonra olusur. Incir yerken sertce, citir citir agzimiza gelen minik "cekirdek"lerdir asil meyvesi incir agacinin :)

Erguvan agaci:

Photo by .Bambo.
Cicege durmus erguvan agaci fotograflari icin bir de su yaziya göz ativer lütfen.

Jabuticaba agaci (beni tanistirdigi icin Brajeshwari'ye tesekkür ederim)

Photo by mauroguonandi

Tekdüzeligin dibine vurmussan, buna da bak mutlaka!

Jabuticaba agacinin meyveleri:
Photo by robertohoffmann

Peki yaprakta acan ciceklere ne dersin?
Udumbara cicegiyle tanistirayim (ve beni tanistiran Berceste'ye tesekkür edeyim)  :

Photo by zensquared
Udumbara ciceginin hikayesi icin buraya.

Peki, gününü tekdüzelikten kurtarmak icin gaaayet tekdüze bir meyveden örnek vereyim mi?
Yedigin her elmada bir yildiz var.
Farkinda misin?
-|-

There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. I believe in the latter.
Albert Einstein 

(Yasaminizi sürdürmenin sadece iki yolu var. Biri hicbir sey mucize degilmis gibi. Digeri hersey bir mucizeymis gibi. Ben ikincisine inaniyorum.)    

13 yorum:

  1. muhtesemler ;) bir de dusundum mumkun olsa da bizim cicek actigimiz, sonra meyve verdigimiz halimizin iki fotografi olsa, olmasa da mesela farkinda olsak :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsi cok guzeller ama su yaprakta acan cicekler beni buyuledi! Elma'daki yildizi gormustum evet, hatta ogretmenlik yaptigim donemde cocuklara Fibonacci anlatirken, resmini cekip gostermistim. Incire cok sasirdim, bir de ozledim kendisini, cok severim, mmm :)

    YanıtlaSil
  3. ben de hayatin sIkIcI oldugunu dusunmeye basladigimda hemen agaclara bakiyorum, senden ogrendim bunu. nasil iyi geliyor o yapraklar kabuklar, tohumlar. bazen de yerde gordugum bir cicek ya da ot. gecti butun sIkIntim bu aksam :) sagol
    sevcan

    YanıtlaSil
  4. hepsi mucizevi... baktıkça bile büyüleniyor insan... yaradışılışın akıl almaz estetiğine hayranım... İçim acıldı...

    YanıtlaSil
  5. Gene cok guzel bir yazi ve ne kadar guzel hepsi!

    YanıtlaSil
  6. Ne guzel yazmissin, ne muhtesem resimler.. Mis gibi esintisi geldi yapraklarin, gunesin sicakligi.. Ozlemisim hayatin mucizelerini hatirlamayi.
    Ohh! Cok guzel bi sabah oldu bu!
    Tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  7. Jabuticaba ve udumbarayı sayenizde tanıdım. Yaşamsan koptuğumuzda, bize varolmanın derinliğini hatırlatacak bir şeyler gerekli.. o da doğada saklı diye düşünürüm hep. Bir "tık" ile size ulaştım.. çok keyifli :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. saka gibi:)))))))
    nasil bir guzelliktir bu?
    doyamadim seyretmeye
    paylastiginiz icin tesekkurler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Harika… Paylaşımlarınız için teşekkürler ve tebrikler.:)

    YanıtlaSil
  10. Uma,
    harika fikir :)

    Evren,
    Sinifta Richard Stallman'dan sarkilar calip söylüyorsun. Fibonacci'yi elmadaki yildizla anlatiyorsun. Senin ögrencin olmak isterdim! :)

    Sevcan
    Ne mutlu oldum bir parcacik katkim olduguna, bilemezsin :)

    Burcu,
    Al benden de o kadar :)

    Dilek,
    Tesekkürler.

    AyseGökce, Momentos, Cihan, Yasemin
    Rica ederim. Seve seve :)

    YanıtlaSil
  11. Hepsi birbirinden güzel, teşekkürler Evrencim :)

    Ben de ikincisine inanıyorum :D

    YanıtlaSil
  12. ohh yine içim açıldı! özlemiştim... doğaya da, gören göze de, anlatan dile de şükran doluyum...

    YanıtlaSil
  13. Handan,
    ben de, ben de :)

    Pelin,
    ben sana tesekkür ederim :)

    YanıtlaSil