"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Mayıs 22, 2012

Bir davetiye, bir hazine kutusu, kahve ve kek: Gitmez miyim!

Bu ay aklim daha cok bahar temizligi ile mesgul oldugundan ellerim daha az calisiyor. 3 yil önce bence gayet sade yerlestirmis oldugum oturma odasindaki dolap infilak etmeye hazir bir canavara dönüsmüstü, onu elden gecirdim örnegin. Giysi dolaplarini, bazi cekmeceleri de... Bir de eski not defterlerini, oraya buraya alinmis kücük notlari gözden gecirdim/geciriyorum. Yeni yazilar cikacak bazilarindan, bazilari icinde oturduklari defterler bir yana, zihnimi de coktan terkederek kagit cöpünü boyladi :)

Bu ay sincap ellerini benden daha cok calistiriyor. Normalde Anneler Günü kutlamiyorum bildigin üzere. Fakat zarfini elleriyle süsledigi, "anne" sözcügünü ve en alta adini ögretmeninin yardimiyla kendi yazdigi söyle hos bir davetiye aldim oglumdan; reddetmem imkansizdi :



Böylece yasamimin ilk Anneler Günü kutlamasina katildim. Birbirinden güzel cocuklarin hazirladigi kücük tiyatrolu, sarkili bir gösterinin ardindan oglumun hem bir gün önce hazirlanmasina katkida bulundugu, hem de ikramina yardim ettigi pastadan yedim :) Yine elleriyle hazirladigi su harika hazine kutusunu armagan etti bana :


Anaokulunun günlük raporlarindan biliyorduk hummali bir armagan hazirliginda olduklarini. Ne oldugu bir sürprizdi. Sincabin pembeye boyali ellerle eve geldigi gün agzindan kacirdigi bir sürpriz ;)

Cocuklar, bu dünyanin kendileri kücük, yürekleri büyük bilim insanlari her daim elleriyle kesfetmeliler yasami. Bazen evde sincabi bu acidan istedigimden daha az tesvik edebildigim hissine kapiliyorum. Neyse ki anaokulu var. Anaokulu ögretmenleri olmasaydi ne yapardik?...

Asagidaki film elleri kullanmak ve özel olarak cocuklarin elleri kullanmasi hakkinda...

9 yorum:

  1. Videodaki kadina bayildim... Meditasyon konusuna da cok katiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baziinsanlar var ki, konusmalarini dinlemek bile huzur veriyor. Ne anlattiklarindan bagimsiz :)

      Sil
  2. Aman yareppi, o minik eller annesi icin ne guzel seyler tasarlamis. Biz de kutlamiyoruz bu tarz gunleri ve fakat bu minik ellerden gelen seyler de beyindeki haz merkezini etkiliyor bir sekilde :) Video da cok guzel, cocuklarin konsantrasyonu harika. Biz de kutuphanede yapiyorduk, aylik orgu ve sohbet toplantisi. 8-9 yasinda kiz-erkek tum cocuklar inanilmaz bir caba sarfediyordu o minik elleri ince islerde calistirmak icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kütüphane etkinlikleriniz bir harika zaten. Bir tek "cicekleri taniyalim" toplantisi var eksik olan; onu da sanirim sen organize edeceksin bu gidisle :)

      Sil
  3. Mükemmel ya. Kartı gerçekten çok beğendim, ne kadar güzel bir fikir, küçük çocuklara anne yazdırmaları. Ne kadar değerli. Ayrıca A harfini ne kadar düzgün yazmış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaokulunun üst katinda okul sonrasi etüde gelen ilkokul cocuklari var. Onlar böyle zamanlarda kartlarini tamamen kendileri hazirliyorlar ve hatta Noel ve Paskalya öncesi kendi hazirladiklari kartlari tanesi 1 Euro'ya satiyorlar :) Ne güzel, degil mi? Bu arada bizimkine sanirim ögretmeni elini tutarak yardim etmis. Yoksa harika ama orantisiz H'ler yazmak disinda yaziyla arasi yok simdilik :)

      Sil
  4. ben de m'lerin kıvrımlarına bayıldım :) sincabın değişik bir el yazısı olabilir ilerde. ne kadar haklısın evren, videodaki teyze ne kadar güzel anlatıyor öyle, anlattıklarının bazı kısımlarını anlamadım ama hayran hayran dinledim hepsini.

    YanıtlaSil
  5. benim de anneme hazırladığım birkaç kart var, taa ilkokul yıllarımdan kalma. hatta kardeşim için de çizip ona yardımla yazdırmışım; anı biriktirmek diye bahsettiğin şeye bunlar da dahil sanırım. hala arada açar bakar, mutlu oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, onlari bile biriktirmeye gerek duymadigimiz zaman erdik demekktir zaten :)

      Sil