"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Temmuz 21, 2008

Bazen çok aklım karışıyor benim

11 Temmuz Dünya Nüfus Günü idi. Çeşitli kanallarda bütün gün dönüp duran haberlerin arasında duydum dünya nüfusunun 6.7 milyara ulaştığını... Haberlerin bundan sonrası artan nüfusun gezegene getirdiği yükten, insan kaynaklı çeşitli çevre problemlerinden ve WHO'ın nüfusun kontrol altına alınması gerektiğini bildirdiğinden dem vuruyordu. İyi de neden geri plan resmi hep Afrikalı siyah çocukları gösterip duruyordu? Dünyanın kaynaklarını pervasızca ve dengesizce sömüren onlar mı? Aşırı tüketimle ekolojik sistemi zedeleyen, türlerin yok olmasına sebep olan onlar mı? Yılda 4 milyon ton gıdayı çöpe atan onlar mı? Dünya nüfusunun %5'ini oluşturdukları halde, enerji kaynaklarının %51'ini tüketen onlar mı? Bozduğumuzu düzeltelim derken gıda fiyatlarında sert dalgalanmalara yol açan, açlığı derinleştiren onlar mı? Kim bilir hangi takıntıyla (hijyen?) her şeyi gereğinden fazla paketleyen ve çöplerinin üçte biri paketleme materyalinden oluşan onlar mı? Zararlı ve zehirli atıklarını temizlesinler diye üçüncü dünya ülkelerine atıp kaçan onlar mı?

Üfffff, bazen çok aklım karışıyor benim.

5 yorum:

  1. Bazen ben de zincirin bir halkasından başlayıp düşüne düşüne gittiğimde, içinden çıkamıyorum. Ama bir gerçek var ki, o da, en az 'gelişmiş'likle yaşayanların çevreye en az zararı verdiği...
    Malesef geri dönülemez bir yola girildi. Sen, ben, biz uzun zannettiğimiz ama evrenin yolculuğunda bir 'an' bile sayılmayan hayatlarımızı, mümkün olduğunca anlamlı kılmaya çalışacağız kücük-küçücük şeyler yaparak, sahilden deniz yıldızı toplayıp denize atmak misali... Birileri de yoluna aynen devam edecek.
    Ta ki evren 'insanlık'tan öcünü alıncaya dek.

    Çarpıcı bir yazı olmuş Evren, biraz daha farkettiren. Eline saglık.

    YanıtlaSil
  2. Güzel ve doğru tespitler.. Gıda israfı benim de konum olacaktı. Dün bu 4 milyon tonluk yiyeceğin çöpe atılma haberini ben de okumuştum.

    Çöpten beslenenlerin de bildikleri bir şey var demek ki.. :(

    Bizim çöpe attıklarımız başkalarının karnını doyuruyor. :(

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel organize etmissin konuyu Evren!! Düsüncene saglik!!

    "Ben yapmadim, o yapti" demek hep en kolayi degil midir?! Bir de sucu ört bas etmenin kolay yolu. Karistirmayacak gibi degil ki konu insanin kafasini.

    YanıtlaSil
  4. Demet,
    Senin yazdıkların da çarpıcı. Umarım insanlıktan öç alan evren kaderimiz olmaz. Oğluma baktıkça daha da yürekten diliyorum bunu.

    Yaban,
    "...olacaktı" demişsin ama o yazıyı yine de yazacağını umuyorum. Bazı şeyler ne kadar dile getirilse az. Merakla bekliyorum.

    Ayça,
    Vallahi beni o haber yapan amcalar kışkırttı. Yoksa benim amacım yoktu böyle bir organize yazıya :P Bugün senden üç yollu haber almak beni mutlu etti.

    YanıtlaSil
  5. Bütün bunları yapan onlar değil, bütün bunlardan zarar görenler onlar. Bu zararı çok kısa bir süre sonra tüm dünya insanları hep beraber yaşayacağız.

    YanıtlaSil