"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Temmuz 03, 2008

Tombul, ortanca ve minik

Türkiye'den gelirken beraberimde kefir mayası getirdim. Vaktiyle Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nden kefir taneciği almış bir yakınım bir kısmını benimle paylaştı. Türkiye'de kaldığım süre boyunca her gün sütünü değiştirerek canlandırmak ve de canlı tutmak için çabaladığım tanecikler dönüş yolculuğumuza bir gün kala aktifliğini yitirerek yüreğimi ağzıma getirdiler. Zaten tecrübesizlikle taneciklerin bir kısmını kaybedip (yiyip!) sadece 3 tanecik kurtarmayı başarmıştım. Neyse ki uçuşa saatler kala fikirlerini değiştirip tekrar keyifle kefir üretmeye başladılar.
Uzun uçak yolculuğuna, özellikle uçağın kargo bölümündeki düşük ısıya dayanabilirler mi acaba diye biraz endişelendim ama yolda da hiç bir sorun çıkmamış. Bugünlerde hazır kefir satın almak yerine, kendi kefirimizi üretip içmenin keyfini çıkarıyoruz. Bir yandan da kefir hakkındaki bilgilerimi tazelemek için internette araştırma yapıyorum. Kefirin sağlıklı oluşu bir yana geleneksel yanını, benim meşhur gıda-üretim-sürecinde-bir-adım-geri-gitme takıntıma hitap edişini ve taneciklerle sahipleri arasında oluşan sevgi dolu bağı seviyorum. Üç taneciğime şimdiden isim taktım: Tombul, ortanca, minik. Elimde bir plastik süzgeçle mayalanmış kefirin içinden tanecikleri süzüp çıkarmaya çalışırken kendimi balta girmemiş ormanda nadir cins arayan kelebek avcısı gibi hissediyorum :)

Yakında 32 kısım tekmili birden bir (veya bir kaç) kefir yazısı ile geri dönmeyi umuyorum.

15 yorum:

  1. O 32 kisim tekmili birden yaziyi merakla bekliyorum ben :)

    YanıtlaSil
  2. Evreennn benim kefir mayası da ekşi maya da olmadı başaramadım..Ne yapmalı ne etmeli bir daha denemeli mi bilmiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Demet,
    Biraz gecikecek. Oğlum yine hasta :(

    Funda,
    Ekşi mayayı ben de kıvıramamıştım. Şu kefir bir rayına otursun, havalar henüz sıcakken bir de onu deneyeceğim tekrar. Kefir için ne desem bilmem ki, bir sürü sebebi olabilir. Hiç mi mayalanmıyordu? Hangi mevsimdi?

    YanıtlaSil
  4. Oğluşuna çok geçmiş olsun.

    Fotoğrafı yok mu diyecektim... Bir zamanlar annemler de o taneciklerden evlat edinmişlerdi ama her nasılsa sonu mutlu bitmedi. Detayını hatırlamıyorum. Girişi yasak olmasa ben de götüreceğim İngiltere'ye ama izin vermiyorlar :(

    YanıtlaSil
  5. ekşi maya olayı Nisandı ama maya cidden çok ekşimişti doğal olarak ekmek de çok ekşi oldu. kefir denem de o aylardaydı ama sanırım bende şu 32 kısım tekmili yazıyı beklesem daha iyi olucak ikinci deneme için. oğluna geçmiş olsun geçmiştir umarım.

    YanıtlaSil
  6. ogluna gecmis olsun evren...
    --
    maharetlisin vesselam, hayranim.

    YanıtlaSil
  7. Evren gecmis olsun :( Umarim bir an önce düzelir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Gecmis olsunn :( Ciddi bir sey olmadigini umuyor, hemen atlatmasini diliyorum Miniciginin hastaligini.

    Bu kefir konusunda ben de Yaban gibi "hayranim sana" demekten öteye gecemeyecegim :) Cok talebi vardir o kefir mayalarinin. Annem benden de istemisti, getirir misin diye ve yanilmiyorsam bir ara girmisti bizim eve de. Günlük kosusturmacanin icerisinde, o üretim yerini paketlenmis hazir kefirlerle degistirdi. AÜZF paket kefir de üretirdi, saniyorum hala üretiyor, ben de onlardan yüklenir götürürdüm eve. Avrupa'nin bir cok ülkesinde günlük tüketimi o kadar yüksek ki. Hollandada Üni'deyken hemen herkes ögle yemekleri esliginde bir bardak icerlerdi. Bizdeki su damacanalari gibi, kefir damacanalari olurdu mensada :)) Kefiri üretemesek de tüketelimmmm :))

    YanıtlaSil
  9. Benim alışamadığım tatlardan biridir kefir. Çok faydalı biliyorum ama, ıı ıhh! içemiyorum. :)

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar,
    Hepinize çok teşekkürler. Aşı + viral enfeksiyon + aynı anda gelmeye karar veren iki diş gibi her (tecrübesiz) anne babanın felaket senaryosu olabilecek bir hal geldi başımıza. Şimdi daha iyiyiz.

    Dilek,
    İngiltere'ye yasaksa buraya da yasaktır. Ben bu kefiri illegal yollardan mı soktum şimdi ülkeye? Henüz fotoğraf makinamın çekemeyeceği kadar küçükler tanecikler. Veya ben makro çekmekte beceriksizim diyelim.

    Ayça, Yaban,
    Maharet bende değil, taneciklerde sanırım. Bana sadece biraz kelebek avcılığı ve sonra da tadını çıkarmak kalıyor :)
    Kefir damacanası demek? Bu kadarını hiç duymamıştım doğrusu...

    Sanem,
    Kefirin mayalanma şekline göre tadı da değişiyor. Piyasada satılanlar tadı (bence) yoğurt-ayrana en çok benzeyen, en hafif olanlar. Sen onları da mı sevemedin? Sadece meraktan soruyorum, yoksa herkes kefir sevmek zorunda değil :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Evren...sayfanı tesadüfen keşfettim ve okumaya doyamadım.Ne iyi etmişim de uğramışım sana, sevgilerimle,bu arad geçmişler olsun...

    sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  12. Evet sevgili Evren. Onları sevemedim :))

    YanıtlaSil
  13. Zehra,
    merhaba, teşekkürler. Senin sayfandaki şirin şeyler de çok baştan çıkarıcı :))

    Sanem,
    Ne yapsak da sana kefiri sevdirsek?

    YanıtlaSil
  14. Oranın kanununu bilmiyorum ama İngiltere'ye et, süt ve ürünlerini EU dışındaki ülkelerden sokmak kesinlikle yasak! Kefirde ne varsa ayrıca yasak diye duymuşluğum var :(

    YanıtlaSil
  15. merhaba bende fazlasıyla kefır mayasın var sureklı evde yapıp ıcıyorum ..turkıyenın her tarafına yollayabılırım oktay_atan@hotmail.com

    YanıtlaSil