"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Haziran 19, 2012

Bir Vitis türü / Beyaz üzüm


Photo by rkramer62


Latince:  Vitis sp.
İngilizce: White grape
Türkçe: Beyaz üzüm

Epey süpheci aramama ragmen Walden'da adi gecen beyaz üzümün bildigimiz beyaz üzümden farkli bir sey olabilecegine dair bir bilgiye rastlayamadim. "Concord'da üzüm yetisir miydi peki ama?" diye yönelttigim son skeptik soruya, Google Concord üzümüyle yanit verdi. Ilk kez Concord'lu bir üzüm üreticisi tarafindan üretilmis.1854'de, yani tam da Walden'in yayinlandigi yil ticari bir tür olarak piyasaya sürülmüs. Kirmizi bir  üzüm türüymüs. Kirmizisi yetisir de, beyazi yetismez mi?

Eh, ben de yazinin tepesine üzerinde su damlalariyla serinletici bir beyaz üzüm fotografi koydum gitti öyleyse :)

5 yorum:

  1. Burası o kadar sıcak ve nemli ki, epey serinletti bu fotoğraf!

    YanıtlaSil
  2. tam da üzümler yeni yeni boy göstermeye başlamışken, olucak şey mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz Tijen'le yedik bitirdik bile. Sen gec kaldin :)

      Sil
  3. aldim ben sonunda kitabi istanbul'a gidisimde:) cumleleri oncedne biliyormusum gibi ama zenginligi çok kitabin yaza yaza bitmez gercekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana öyle geliyor ki, herkesin kendi kesiflerini yapacagi ve kendine has tatlar bulacagi kitaplardan bir de.

      Sil