"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Haziran 18, 2012

Kurutulmus bitkiler defteri

Ormandan alip kuruttugum Cezayir meneksesi
Kötü bir fotograf ama seviyorum.


Bugünlerde yeni bir yaprak defteri hazirliyorum.
Bu seferki yaprak baskisi degil, kurutulmus gercek yapraklardan olusuyor.
Bir tür amatör herbarium olacak sonucta.
Bugüne dek yaptiklarimin en genis caplisi olmasina karar verdim.
Arasinda yaprak kuruttugum bütün kitaplari, telefon rehberlerini ve dergileri ortaya cikarttim.
Hazinemdeki :) bütün yapraklardan ve bütün kurutulmus kir ciceklerinden birer örnek aldim.
Bazilari elimdeki tek örnek. Cömert doga ananin  bana onlardan yine vereceginden eminim.

Persembe günü oturup bu is icin satin aldigim cizgili deftere yapistirmaya basladim.
Aslinda sincapla beraber yapmak istemistim.
Fakat o pek istek göstermedi; ben de zorlamadim.
Zaten sonra farkettim ki gayet ince ve dikkatle calisilmasi gereken bir is. Bazi yerlerde incecik bir yapistirici tabakasiyle ve kürdanla calisiyorum.
Sincapla artik kendi herbaryumunu yapariz bir ara :)

Yapraklari ve kir ciceklerini yapistirma isi bitince her birinin arkasina Türkce ve Latince adlarini yazacagim.
Her birinde aklima gelen kücük notlar da var; onlari ekleyecegim. Özellikle kursun kalemle yaziyorum bunlari, sayfanin önünden görünmesin diye. Böylece ayni zamanda kücük bir bilmeceye dönüsüyor her sayfa. Önde soru, arkada yanit :)

Calisirken bir yandan müzik dinledim. Bazen Sting, bazen Beirut, bazen eskilerden Black... Öyle seyler iste.

Yapraklari secip yapistirirken nasil huzur buldugumu, nasil mutlulukla calistigimi anlatamam. Bir tür tazelenme.

Gecen gün insan olmak üzerine yeni bir iki sey ögrendim.
Insan olmak durdugu yerden ileriye bakip umut duyabilmekmis.
Insan olmak, -cocuklarin kimse ögretmeden duyma becerisinde oldugu- o sebepsiz mutluluk ve huzur duygusunu icinde duyma ve bunun farkinda olma ve bu duyguyu koruyup yasatabilme becerisiymis.

Defteri hazirlarken sebepsiz yere mutluluk ve umut doluydum. Ve bunun farkindaydim.

Günlerden bir gün, herseyin kötü bir rüyadaki gibi aksi gittigi bir gün, kulagima "Sen degisirsen dünya degisir" diye fisildamistin; ben de anlamadan inanmistim dedigine. Gecen zamanda insan olmak üzerine ne cok sey ögrendim. Sadece sincap büyümedi, ben de büyüdüm.

13 yorum:

  1. Huzurlu bir yazıydı, güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. :)

    Ilkokul ogretmenimiz yaptirmisti benzer bir calisma... Yillar yillar gecti... Hala aklimda ve daha bugun agaclara, yapraklara bakarken aynisindan yapsam mi, ne cok keyif almistim hazirlarken diye gecti icimden! O defteri de hala sakliyorum, bulup gene bakmali :)

    Neden cizgili defter?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel bir sebebi yok. Bulabildigim en uygun defterdi. Sonradan farkettim ki, aslinda spiral ciltli olmaliydi. Yapraklar ne kadar ince de olsa toplamda bir hacimleri var cünkü; defterin tam kapanmasina engel oluyorlar. Böyle böyle ögreniyorum :)

      Sil
  3. Sen cok nadide bir insansin seni tanimis olmaktan onur duyuyorum.

    YanıtlaSil
  4. O senin güzelligin Panduf'cugum :)

    YanıtlaSil
  5. Kurumuş çiçeğine bayıdım. rengi çok güzel kalmış. Uzun senelerdir kurutulmuş çiçek biriktiriyorum. Çok tablo yaptım. Çalışma, iş güç derken zaman olmuyor şimdi o biriktirdiklerim tablolaşmayı bekliyor. Umarım yakında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurutulmus ciceklerle ben de bir seyler yapiyorum son zamanlarda. Girdikleri her ise bambaska bir hava veriyorlar. Tablolariniz harika olmali...

      Sil
  6. Siz kurutulmus cicekten tablo deyince aklima geldi... Bir arkadasim gelin cicegini verip de tablo yaptirmisti bu sekilde. Sadece bu konuyu is edinmis bir hanim vardi meshur Ingiltere'de.

    YanıtlaSil
  7. ne kadar ilham verici. ve shape of my heart'ı ne çok severim. acaba bitkilerin nasıl kurutulacağını, daha doğrusu hangi bitkinin hangi yöntemle kurutulacağını nasıl öğrenebilirim diye düşündüm. araştırayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara benim nasil yaptigimi anlatirim. Ama benimki acemi isi.

      Sil
  8. Evren leo'nun var bir herbaryum'u;) birde doga gozlme defteri genellikle ona ciziyor onu etkileyen seyleri:) benim herbaryumum benim sabirsizligimin kurbani sisko ve daginik! ah seni hayal ettim huzur icinde calisirken milim milim islerken eminim cok guzel olacaklar bir teman var mi yksa karsina cikanlar mi? Paris herbaryum muzesi bakimda bu yaz acacaklar sabirla bekliyorum! bir kucuk notta benden bazi cicekler kuruyunca bambaska birsey donusuyor ve hangi cicek oldugunu hatirlayamiyorsun onceden yanina not dusulecek !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir temasi yok, iki bölümden olusuyor: agac yapraklari ve yabani otlar.

      Sil