"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Haziran 27, 2012

Pembe


2010 yazinda cektigim fotograflara bakiyordum. Bu fotografa denk gelince gülümsedim. Bir yürüyüs sirasinda oglumla bir banka oturmus, kücük bir piknik yapmistik. Bu cicek bankin araliklarindan yukari dogru basini uzatmis, ben de ilk kez gördügüm icin merakla ona bakmistim.

Bakismistik.
Tanismistik :)
Ben de bir fotografini cekmistim.

Tam türle ilgili süphelerim  olsa da, ailesini az cok tahmin ediyorum.
Altina yüzde yüz emin olarak yazacagim bir Latince ad yok.
Türkce bitki adlariyla basim zaten belada :)

Diyorum ki, bu isi bir bilmeceye cevirelim.
Isteyen tahminde bulunsun.
Bilen adini söylesin.
Gören "gördüm, gürdüm, adini bilmiyorsam da biliyorum ben bu bitkiyi" desin, hatta nerede gördügünü söylesin.
Fikri olan Türkce'de bitki adlarina dair bildigi, güvendigi kitaplari, kaynaklari paylassin bizimle.
Isteyen de bu cicegin kendisinde yarattigi duygu ya da izlenimi yazsin, bakalim Almanca'daki adiyla örtüsecek mi?
Bu bank-altinda-ikamet-eder arkadas da böylece hikayemizde bir yer edinsin :)

18 yorum:

  1. Evet evet ben de gördüm bu çiçeği.. adını bilmiyorum ama haşmetli ve yüzeyinde bol pıtırcıklar olduğundan majeste adını verdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himm, sen söyleyince ben de gördüm majesteyi :)

      Sil
  2. Gecerken ugradim, bir tanidiga rastladim :) Scabiosa, Turkcesi Uyuzotu'ydu sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, ne iyi ettin de ugradin Madwort'cugum :) Ben bu bitkinin bir tür Knautia (Witwenblumen) oldugunu düsünmeye baslamistim. Ama icime sinmeyen bir sey vardi. Elimde tek bir fotografi oldugundan, dogal ortaminda gördügümde de iyice incelemeyi hep atladigim icin emin olamiyordum. Simdi Scabiosa fotograflarina bakinca neden icime sinmedigini anladim :) Evet, bence de... :) Ilk firsatta yapraklarina bakip emin olacagim. Bu arada iki cinsin de (yalanci oldugunu tahmin ettigim) dis tac yapraklari ne kadar cok birbirine benziyor. Beni yaniltti yaramazlar :) Senin yaramaz iyidir umarim :)

      Sil
  3. mine çiçeğinin dağınık saçlısı gibi eueuh.. ortadaki çiçekler de fincanlar gibi...

    YanıtlaSil
  4. Ben Doga Guncem sayesinde tanistigim Misk Cicegi olarak bilirim sanki kendisini! Eger o ise sence de, cocuklugumun oyuncagidir :) Cicegin boynuna sapini dolarsin, sonra cekince hoooop diye gulle gibi diger arkadasinin kucagina konar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek, ben de senin gibi oyumu Misk ciceginden yana kullanacaktim , fakat Madwort hakli sanirim :)

      Sil
    2. Valla ben Doga Guncem'in yalancisiyim, yorumlara bir bak "scabiosa arvensis – misk çiçeği :)" demis en son senin sorun uzerine! Yazisma ucumuzun arasinda gecmis hemi de :)

      http://dogaguncem.wordpress.com/2011/04/05/yesil-atlas-kapak-yazisi-kucuk-seyler/

      Sil
    3. E, iyi. Herkes Scabiosa oldugunda hemfikir demek ki :) Türkce isimleri -maalesef- cok da ölcü alamiyorum.

      Sil
    4. Evet ozellikle senin guz cigdemi konusuna aciklik getirmenin ardindan haklisin. Ama ortak konusma oldugundan benim aklimda boyle kalmis iste :)

      Sil
  5. ben tabi izlenimimi yazacağım.. benim için öncelikle lila bu güzel hatun, pembe değil. bir de hatun çünkü bana içindeki küçük küçük kendi başına çiçekleri ve etrafındaki büyük yapraklarıyla çok yavrulu bir anneyi anımsattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika benzetme :) Bu arada okuyup teyit etmedim ama tahminime göre icerideki mini mini cicekleri asil cicekler dedigin gibi. Disaridaki iri yapraklarla iri büyük bir cicek simülasyonu yapip arilarin, kelebeklerin dikkatini cekmeye calisiyor. Bunu yapan baska bitkiler var. Aycicegi örnegin. Bu da onlardan biri gibi geldi bana.

      Sil
  6. Valla isim konusunda ne halde olduğumu biliyorsun Evrencim, ama çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakli, hasmetli ve cok anac :) Güzel olmasin da ne yapsin :))

      Sil
  7. Çiçekte mücevher havası var.

    YanıtlaSil
  8. Anlasildi sen dogakesif haziran ayi yabanilerine bakmamissin! kneutia/misk cicegi burada http://dogakesif.blogspot.fr/2012/06/haziran-ayinda-cevrenizde.html
    Bu scabiosa columbaria ;)

    YanıtlaSil