"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Haziran 05, 2012

Bisiklet

Pelin'le Edip'in maceralarini okuyor musun?
Istanbul'da yasiyorlar, haftasonlari firsat buldukca bisikletleriyle önceden belirledikleri rotalarda geziyorlar, görüp yasadiklarini -teknik detaylari dahil- Kirli Bisikletler'de anlatiyorlar. Bisikletler tabii ki yolda kirleniyor :)

Istanbul'da bisikletli olmak, Istanbul'a selenin üzerinden bakmak kolay degil tabii ki... Bence zor bir isi, nese ve motivasyonlarinden hic de ödün vermeden yapiyorlar. Bir kara listeleri var örnegin, kisacik. Ben olsam bisiklet yollarini ihmal eden belediyelerden baslayarak upuzun bir liste cikarirdim o bölümde :)

Kisisel girisimlerin; birken iki, ikiyken bes, besken yirmi olamanin gücüne ve önemine inaniyorum. Istanbul yollarinda bisikletlerini azimle kirleten tanidigim ve tanimadigim tüm Pelin ve Edip'lere de sevgi ve saygilar yolluyorum.

Simdi bunu söyleyince komik gelecek belki ama ben bisiklete binmeyi bilmiyorum :) Cocuklugumun hangi noktasinda bu konu kaynayip gitmis, farkinda degilim. Nitekim kardesim arkadaslarinin bisikletlerinde ögrenmis. Ben o arada ne yapiyordum, bilmem :)

Sincabin bisiklet ögrenmesi konusu gündeme gelince (yani destek tekerlekleri falan olmadan gercekten bisiklet sürebilmesi) beni bir dert aldi. Bu bisikletliler cumhuriyetinde cocuk olma anayasasinin birinci degilse ikinci maddesi bisiklet sürebilmek. Bilmedigim bir seyi nasil ögretebilirim, acaba bir kez düser bir tarafini yaralarsa korkar ve bir daha denemek istemez mi, dizlik mi alsam, dirseklik mi alsam? gibi abuk  sabuk düsüncelerle bu konuyu erteleyip durdum. Nihayet gectigimiz günlerde (tam olarak 18 Mayis günü) bizimki bisiklet sürmeyi ögrendi :) Korktugum gibi olmadi. Sadece iki gün ve toplamda üc saatlik calismayla durumu kavradi. Gerci hala ilk ivmeyi benim vermem gerekiyor ve hala düz bir cizgide ilerlemek yerine calistigimiz sahada serseri mayin gibi dönüp duruyor. Fakat önemli olan, anafikri kavradi ve cok mutlu :) Ömrü boyunca unutmayacagi cok hayati, cok önemli bir beceriyi kazandigi icin ben de mutluyum. Kendim bilmezken ögretebildigim icin de azicik gururlaniyorum galiba :) Kimbilir, belki de ben sadece yaninda kostum da, o kendisi ögrendi aslinda :)

Sanirim bu isi ihmal etmeyi bir yana birakip ben de ögrenecegim :)

22 yorum:

  1. ben hollanda da yasiyorum ve bisiklete binmeyi buraya ilk geldigimde ogrendim yani otuzumdan sonra cocukkken hic bisikletim olmamisti dogrusu :)
    hollandanin insan nufusundan cok bisiklet nufusu varmis tabı ona gore de muhtesem yollari var..ben cocuklugumun acisini cikartircasina heryere bisikletle gidiyorum simdilerde muhtesem bir ozgurluk ve rahatlama hissi siddetle tavsiye ederim...
    takipteyim yazilariniz cok guzel http://tatlikiraz.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler, bu örnekler oldukca motive olurum ben :)

      Sil
  2. aaa biz! :) yazıyı okumadan heyecanlanıp hemen yorum yazıyorum :))

    YanıtlaSil
  3. yazıyı okumadan, başlığı ve ilk cümleyi görüp heyecanlanıp aaa biz! diye yorum yazdım ama sanırım google hesabımı açmadığım için olmadı :) ne mutlu oldum bu sayfaya konuk olmakla anlatamam..
    artık yaz geldi, daha çok binip daha çok yazacağız. okuman, okumanız, aslında özünde paylaşmak bizi mutlu eder, ediyor, o nedenle açtık blogu. diğer yandan da gezilerimizi biz de görebilelim, bol bol gezelim diye.
    çok kolay öğreneceğine eminim evren, yakında olsan hemen ben öğretirdim :)
    kara liste konusunda da haklısın ama orası cidden yazmakla bitmez, biz de beni en korkutanı yazdık şimdiye dek, az daha düşecektim bisikletten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihi , evet siz :)
      beni bilmem ama yazin sincabi size cirak gönderecegim, ona da bir junior rotasi cizersiniz artik :)

      Sil
  4. Ben de nihayet Kuskus'u tanımış olmaktan çok memnun oldum. Çok merak ediyordum kendisini, resmini gördüm, yazılarını okudum; rahatladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de memnun oldum çokbilmiş. ama ben takipteyim zaten epeydir ;)

      Sil
  5. bakarsin sincap biraz buyuyunce o sana ogretir bisiklete binmeyi :)
    biz, yani kardesim ve ben, anneme bisiklet surmeyi ogretmistik...12-14 yaslarinda falandim sanirim ben. kardesim de 8-10. az kosmadik annemin arkasindan :) hic dusurmedik de..ama heyhat, unutmus bisiklet surmeyi, gecen sene hollanda'ya gelince fark etti :( bu sefer tekrar hatirlatmak pek kolay gorunmuyor ama, esimle beraber biraz arkasindan kostuk ama duserse diye de cok korkup vazgectik 1-2 denemeden sonra.

    berna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya, evet, berna, öyle bir ümidim de var :)
      ben insan bir kez ögrenince unutmaz saniyordum. demek bu cocuklukta ögrenince gecerli...

      Sil
    2. bence daha cok annemin asiri kaygili ruh haliyle ilgili bir durum :)
      gerci ben de yillar sonra burada bisiklet surmeye baslayinca bir hayli garipsemistim..ama geri geliyor bir sekilde o yetenek. o yuzden umutlu olmak lazim :)

      berna

      Sil
  6. ben de bilmiyorum bisiklete binmeyi.. daha bir sürü şeyi bilmiyorum hem de.. yüzmneyi de.. hlahop çevirmeyi de mesela.. ve çocuklara bu konuda yardımcı olamıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yüzmeyi de kendi basima ögrendim deli annecim. babam kardesime ögretmis, bak o sirada ben ne yapiyormusum onu da bilmiyorum :)) fakat uzun zamandir suya girmedim, unutmus da olabilirim. neyse, böylesi de fena degil, cocuklara "anne-babamizin yapamadigi bir sey biliyoruz" duygusu veriyor :) iyidir, iyidir :)

      Sil
  7. Cok takdir ettim Istanbul'da bisikleti tasit olarak kullananlari!

    En son bisikletle Iskocya turu yapan bir arkadasim Istanbul'da "pes, havlu atiyorum" demisti.

    Ogreten anne supersin sen :) Iyi gozlemcilik ise yariyor kanimca. Babam bana bisiklet aldigi zaman ogrenmisti. Askerde koca tank kullandirdilar bana seni mi kullanamayacagim bisiklet derken pat dusmustu :) Ama ben minik bir ipucu verdim, hemen cozdu olayi. Ardindan da bana ogretti :)

    Esim 30'lu yaslarda ise bisikletle gidip gelmeye karar verince Ingiltere'de ogrenmis.

    Dolayisi ile hic gec degil, hemen bu ise el atmalisin. Sincap'tan daha hizli cozecegine eminim, ona ogrettikten sonra.

    Bizim bocuk istiyor bisiklet nicedir. Pepe'nin var ya :P Ama boyuna posuna uygun olani bulamadik hala :(

    Sincap'da eger yapabiliyorsa hizli giderken on frenleri cekmesin sakin. Ogrenme asamasinda takla atip ucmustu bir arkadasim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler berceste, böyle paylaşmalarla, takdirlerle mutlu oluyoruz, motivasyonumuz artıyor. yoksa gerçekten zor. dün örneğin ev arkadaşımla bir tur yaptık. dikilitaştan rumelihisarüstüne, ordan bebek'e ve sahilden tekrar dikilitaşa. yağmur da yağdı. bir mazgallar var. dik dik uzun delikli, onlara sıkışmamak için sağ sol yaparken arkadaşım 3 kere kaydı, birinde taksiye tutunmak zorunda kaldı. yani evrenin dediği gibi kara liste aslında çook uzun..

      Sil
    2. Bu güzel örnekleri verip motive edeceginizi bilseydim bu itiraf daha önce gelirdi :D

      Sil
  8. Mira'nin suna benzer ama metal iki tekerlek bir bisikleti vardi: http://www.bebefix.com/x_yadoo-yd-i0-401-ya-doo-denge-bisikleti-mountain_36049.php?k_id=64&kn=%C7ocuk+Bisikletleri

    1.5 yasinda onun tepesinde basladi bu deneyimine
    boyu uzadikca o boya uygun yine iki tekerlekli kendisinin ayagiyla iterek gittigi bisiklet almaya devam ettik. Gecen yaz yani 5 yasindayken gercek bisiklet aldik. Ustune bindi ve surdu. Esim bir haftasonu calismalari gerektigini dusunuyordu, bir baba olarak hayal kuruyordu sanirim. Ama hayalleri suya dustu :) Mira bisiklete bindi ve gitti:)
    Boyle kolay gecisler icin herkese tavsiye ederim.

    Cunku once direksiyon ve dengeyi ogreniyorlar, sonra kendilerine guven geldikce ayaklarini kaldiriyorlar hizlandiklarinda ve sonra pedallar cok kolay oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdaki cogu cocuk da bisiklet sürmeyi böyle ögreniyor. Yürümeyi ögrendikten kisa bir süre sonra bu pedalsiz bisikletlere terfi ediyorlar :) Zamani gelince de kolayca normal bisiklete... Biz biraz tecrübesizlik ettik. Bir bisiklet almaya kalkistigimizda sincap yas olarak tam sinirdaydi. Satici bile emin olamadi bunu almamizin uygun olup olmadigindan. Biz de destek tekerlekli normal bir bisiklet aldik. Ben sonradan cok pisman oldum pedalsizla baslamadigimiza. Fakat sincabin normali de iki gün calismayla ögrendigini görünce cok da sart degilmis demek sonucuna vardim. Fakat 1,5 - 2 yasinda bir cocugu bebek arabasindan cikarip mobilize etmek icin cok iyi bir alet oldugunu da söylemeliyim.

      Sil
    2. 3,5 yasindakiler icin ne oneriyorsunuz Uma - Evren ikilisi soyleyin bakalim :)

      Biz de tam geciste kaldik. Ne uc tekerlekli oluyor ne iki + kelebek tekerlekli... Biri kucuk biri buyuk geliyor.

      Ne yapalim?

      Sil
    3. Biz destek tekerlekli bisiklet aldigimizda sincap da o yastaydi. Biraz zorlanmisti agir pedallari cevirmeyi basarana dek... Eger bulursan gec de olsa pedalsiz bisikleti de bir düsün. Türkiye'de adi ne olarak geciyor bilmiyorum.

      Sil
  9. Hindistan'da bir ciftle arkadas olmustum. Isvicrelilerdi sanirim. Ordan Hindistan'a bisikletleriyle gelmislerdi :) Onlar yaptiysa baskalari da yapabilir :)

    YanıtlaSil
  10. aaaa ogrenmelisin evet! ben istanbul'da da çok bisiklete bindim suadiye'den fenerbahce burnunu donup eve gelirdim. Cocukken tamir ederdik bisikletlerimiz ve annemiz ses etmez di o mahalle benim bu mahalle senin gezerdik. leo çok erken tanisti bisikletle çok sevdi. Uc tekerlegi 5'inci yas gununde biraktirdim. Cakilli bir azaride bizde bahcenin bir kosesi yan tekerlekleri cikardim dengeyi bir kere anladiktan sonra gerisi gelir dedim ve aynen oyle oldu! Iyide oldu gerci onun bisikletini alip yola cikma planlari var her seferinde hain anne tarafindan engellenen. cocuk ve bisikleti bambaska bir dostluktur o! ana okulunda cumalari bisiklet gunu bisikletini alip gidiyoruz o gun:) bisikletinle oyle bir bag kurulurki yeri gelir sen onu tasirsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :) yeri gelir sen onu tasirsin, dogru :)

      Sil