"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Aralık 02, 2011

Böyleyken böyle...

Böyleyken...



....böyle:




 Memory kartlari... Severek oynariz. Memory'de özellikle okul öncesi cocuklarin yetiskinlere göre dogal bir üstünlükleri oldugu bilimsel arastirmalarla kanitlanmis. Bu oyunda bizden daha iyiler; cünkü oynarken dikkatlerini gercekten oyuna veriyorlar. Yetiskinlerin unuttugu ama cocuklarda hala tazeligini koruyan bir beceri...

Fakat sana bir sey söyleyeyim mi, üzerindeki resimleri hic sevmedim. Bellegine onlari yazdigi fikrini sevmedim. Aslina bakarsan bütün cocuklarin ayni karakterlere, ayni objelere, ayni oyuncaklara baka baka büyüdügü bir dünyayi da sevmedigimi hissediyorum. Her evin Memory kartlari o eve özgü olsaydi, o evde üretilseydi,  o evlerde büyüyen cocuklar degisiklige, soyut fikirlere daha mi acik olurdu diye düsünmeden edemiyorum. Belki de ben abartiyorum.

Memory kartlarinin üzerini yeniden kaplamak icin telefon rehberinden, sincabin okuldan getirdigi yarim kalmis elislerinin kagitlarindan, ünlü Isvec firmasina ait kataloglardan, paket kagitlarindan, eski dergilerden ve hatta coktan mazi olmus bir muslugun garanti belgesinden yararlandim.

Böyleyken böyle oldu.
Iyi oldu.

Satin almak yerine evde kendi memory kartlarini üretmek istersen, bak bunlar da sagdan soldan duyduklarimla, aklima gelen diger öneriler:

A7 boyutunda indeks kartlarinin üzeri,
(ya da istege bagli büyüklükte kesilmis kartonlarin üzeri)
1) Bu örnekte oldugu gibi eski dergi, gazete, paket kagidi vb.den cikma birbirinin esi resim/cizimlerle kaplanir. Ben dergilerde cok tekrarlanmasina ve isimi kolaylastiracak olmasina ragmen marka logolarindan özellikle kacindim.
2) Kartlarin üzerine dogadan toplanmis ayni cins ve ayni büyüklükte kurutulmus yaprak, cicek  ciftleri de yapistirilabilir, ki böylesi cocuklara agaclari, bitkileri yapraklarindan ögrenmek adina harika da bir firsat sunar.
3) Biraz büyük cocuklar kartlarin üzerini kendisi de cizip boyayabilir.
4) Hatta kartlar yaprak baskisi ile boyanabilir.

8 yorum:

  1. kesinlikle cok daha guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  2. mailine baktığında birkaç boyamaya hazır hafıza kartı gönderdim sana. İstediğin gibi boyayıp bir mukavvanın üzerine yapştırıp üzerini şeffaf yapışkanlı bir malzemeyle kaplayabilirsin (orda vardır ama adı nedir bilemedim ) Biz okulda yapyoruz canımız ne isterse..belki boyamayı da sincapla beraber yaparsınız ne hoş olur :)

    YanıtlaSil
  3. Bizimki niye ise sevemedi bu kart isini. Onlari alip kar gibi havaya firlatip yagmalarini izlemeye bayiliyor. Sonra da sen topla anne buyuruyor! Bu durumda ben de sevemedim bu kart isini :) Yalniz hani su bizim cikartma kitaplarimiz var ya, Tubitak'in... Bitkiler, agaclar, bahce canlilari... Onlarin guzel bir hafiza oyunu oldugunu dusunuyorum. Cunku sayfadan seciyoruz, sonra gidip cikartmasini buluyor kucuk hanim. Kocaman alkislar ve cosku nidalari esliginde goturup yerine yapistiriyoruz. Ne dersin? Siz baslayin cikartmalari yapistirmaya ben de ikincisini yollayayim :)

    YanıtlaSil
  4. cok güzel olmuş... Çocuk büyütmek böyle detaylarda gizli sanirim:))

    YanıtlaSil
  5. Cidden ne sevimsiz illustrasyonlar onlar?! Bana da harika bir fikir verdin cunku haftalardir Sincap'a ne yapsam, ne yollasam diye dusunup duruyorum. Hemen hazirliklara koyulayim ben, bir alternatifini hazirlamak uzere :))

    YanıtlaSil
  6. cocugu herkes buyutebiliyor da iste Evren gibi bir de yetistirenler var ki ben onun gibileri ayakta alkislamak istiyorum :) Butun gonlumle tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Esra, Elfana,
    Tesekkürler :)

    Funda,
    aldim, sagol :)

    Dilek,
    bence onlar da kesinlikle benzer bir oyun. Sekli farkli sadece. Biz haftasonu örnegin o kitaplardan oynadik ayni oyunu. Bizimki nihayet ilgi gösterdi cikartmalara... Agaclar kitabini da armagan aldik bu arada. Gercekten cok güzel kitaplar.

    Burcu, Uma,
    sagolun da, böyle anlar da var, dün oldugu gibi sincabin cizgi film önünden kalkmadigi ve benim duruma engel olamadigim anlar da...Anneligimin kalitesi an be an degisiyor :) Her anneninki gibi...

    Ayca,
    Ama neden aklina taktin, onca isinin gücünün arasinda... Severek bekleriz sen acele etme :)

    YanıtlaSil