"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Aralık 08, 2011

Bugün ben ellerimle... (8.12.2011)

Bugün yegenlerime armagan edilmek üzere bir yaprak baskisi defteri yaptim. Daha önce iki kez benzerlerini hazirlayip armagan etmistim. Yegenlerim basindan beri aklimdaydi. Umarim severler :) Bu tür bir defteri hazirlamak icin A5 boyutunda ince ve cizgisiz bir defter satin aliyorum ve sonbahar boyunca topladigimiz yapraklari kullaniyorum.  Yapraklari kurutmak icin büyük bir telefon rehberinin arasinda sakliyorum. Eski telefon rehberlerini geri dönüsüme göndermeden önce yapilabilecek bir sey daha ;)

Bir yaprak baskisi defteri bir kac degisik sekilde kullanilabilir bence.

Birincisi, defteri acar, her bir sayfadaki yapragin ne oldugu tahmin etmeye calisirsin. Hic bilmeyenler icin her sayfanin arkasina ne yapragi oldugunu not ediyorum minicik. Bitkiye dair kücük bilgi notlari düstügüm de oluyor.

Ikincisi, defteri alip dogaya cikarsin ve defterde gördügün bir yapragin aslini ararsin. Kagittaki yansimasina bakarak aslini aramanin harika bir kesif oyunu oldugunu düsünüyorum.

Ücüncüsü, her zaman defterin arkasinda bolca bos sayfa birakiyorum. Cünkü armagan ettigim "cocugun" bir noktada kendi kesfine baslamasi, defterde olmayan bir yaprak bulup onu siradaki sayfaya islemesi fikri cok hosuma gidiyor. Bence en önemli kullanim sekli budur defterin. Cünkü biliyorum. Özellikle cocuklarin dünyasinda sürec sonuctan önemlidir her zaman...

Bugün defteri bitirince oturup kac yaprak oldugunu saydim ilk kez. Tam 26 agac ya da cali!

mese ( iki ayri tür)
ginkgo
leylak
lale agaci
sögüt
kizilagac
akcaagac (dört ayri cins)
cinar
kavak ( iki ayri tür)
hus
akdiken (iki ayri tür)
kiraz
iki sarmasik (serbetciotu ve orman sarmasigi)
kizilcik
tas armudu
kayin
agac hatmi
sardunya (agac degil ama keske olsa dedigim bitkilerden...)
adini bilmedigim bir cali

Etrafimda bu kadar cok degisik agac (ki fazlasi da var) oldugu icin ve onlari tek tek taniyip ayirt edebildigim icin cok mutlu oldum bir an.

Ellerim yapraklarla ve pastel boyayla, bir de defterin pürüzsüz sayfalariyla yarenlikten ayrica mutluydu.

12 yorum:

  1. ah ne kadar güzel bir armagan bu..beni yillar yillar öncesine götürdü, anneannem adada benimle birlikte dolasip, bir sürü agacin yapragini toplamis ve bana aynen böyle bir defter hazirlamisti,hala daha kokusu bile burnumda o defterin. Bunca tasinma arasinda kaybolan en degerli parcalarimdan biridir, hala cok üzüldügüm...eminim yegenleriniz de cok mutlu olacaklar böylesine güzel bir deftere, ne mutlu onlara..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok şanslı olduğunuzu söylememe gerek yok sanırım. Bu kadar çok ağaç çeşidi!!!Ve biliyorsunuz da hepsini isim isim...
    Çocuklar için süper bir hediye!

    YanıtlaSil
  3. benimde yaprak baskisi defterim varrr ve hala yaprak biriktiriyorum..ve Evet çocuklar bu süreçten çok mutlu oluyor:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik. Ben de bu kadar cok agaci bulup, ayrica bir de taniyabilmen kismini en sevdigim bolum adlediyorum :)

    Su yaprak baskisinda kuru yaprak diyorsun ya hani... Biz Bocukle oyle topladik birkac yaprak. Sonra eve gelince hemen yapamadik. Kendi kendisine azicik kurumuslar ama dumduzlerdi. Sorun yok! Baskiyi yapayim dedim. Altta kalan yaprak paramparca oldu :( Bir dahakine tazesiyle yaparim diye dusundum. Ams simdi burada ozellikle kurutuyorum deyince sen, danismak farz oldu :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir hediye olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Dendroloji derslerinde biz de yapardik bu defterlerden :) Ama eminim seninki kadar ozenli degildi o zaman bizlerin yaptiklari. Ellerine, mutlu parmaklara saglik. Bu arada tanidigin agaclarin listesi hic de yadsinacak gibi degil. Cok iyi gidiyorsun, seviniyorum senin adina.

    YanıtlaSil
  7. Hepinize cok tesekkürler :) Grip, kirginlik sebebiyle uzun yazamiyorum...

    YanıtlaSil
  8. Cok iyi bir fikir bu! Bayildim! tam da bizimkilere gore :)
    Gecmis olsun Evren'cim, umarim en kisa zamanda toparlarsin. Bolca kefir tuketmeyi ihmal etme.

    YanıtlaSil
  9. sagol Selen, sevindim begenmene, umarim cocuklar da severler, kefir önerisi icin sagol, ben cayla gecirmeye calisiyordum.

    YanıtlaSil